• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brukar inte gilla PVD'ade Rolex...

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Nja, den fungerar men har lite svårt för PVD. Däremot så skulle det vara riktigt coolt med en Daytona med keramiskt bo.
 

Daytona96

Rolex
Här är 2 bra exempel på förstörda Rolex klockor
16660
ImageUploadedByTapatalk1429098959.808797.jpg

116520
ImageUploadedByTapatalk1429099016.445290.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tycker PVDade Rolex kan vara sjukt balla, gillar den jag har (även om den är till salu).
Sjukt kul att variera med om man har en del att rotera med.. Tog mig dock säkert 2-3 år att vänja mig och väldigt mycket klämmande innan jag slog till.
Dock ska man veta att det är en relation for life! Keeper på samma sätt som syskon, båtar och annat osäljbart:D

IMG_4955.jpg

Hur bra håller PVD-behandlingen? Ser lite avskavt ut på kronan... Eller, är det ljuset?
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Hur bra håller PVD-behandlingen? Ser lite avskavt ut på kronan... Eller, är det ljuset?

Håller hur bra som helst, väldigt svår att repa jämfört med original. Inget skav på kronan, i så fall ljuset som spökar.
Har som sagt inte klockan på mig idag men kan ta fler och bättre bilder vid senare tillfälle.
 
Topp