• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Brukar Ni glömma att på Er klocka?

Brogin

Silver
I går kväll inträffade något märkligt. Efter jobb skulle frun och jag ta en bit mat på stan bara för att det va fredag. Av med jobbklocka och in i duschen, lite lukta gott och fräscha kläder på och sen snabbt ut i bilen och transport mot stan. Halvvägs in ska jag kolla tiden och upptäcker att jag glömt ta på mig en klocka! Jag stod emot impulsen att göra en 180 grader sväng mot motorvägen och led mig igenom kvällen med naken handled!
Har detta hänt någon mer undrar jag?
Och är det nåt fel på mig? Har jag fått Alzheimers?
Snälla säg att hänt fler än mig.....!!
20210910_173202.jpg

En öl på krogen bild utan klocka.... Fattigt!!

Ja, det verkar tyvärr vara en släng av Alzheimers men jag skulle tippa att du nog ändå har åtminstone 3-6 månader kvar innan du tappar förståndet helt! 🧑‍⚕️
Ja, nog känns det allt naket. Även fast många hävdar att armbandsur är helt onödiga i en tid då alla har mobiltelefon så märker man även hur beroende man är av den (i dubbel bemärkelse! 😉) när man väl har glömt den.

Reptilhjärnans drivkrafter tog bara över när du tänkte på fredag-mat/öl-fru. :)

Redan på söndag blir du normal igen och kommer ha stenkoll på klockan åtminstone i några veckor till. :)

Haha, glömt ett par gånger när jag skall till jobbet! Skyller på att jag inte är så van o jobba på plats än! Men, visst känns det naket utan klocka!

Varit nära flera gånger. Men riktigt så långt har det aldrig gått för mig.

Inte helt säker men har för mig att jag läst om någon (troligtvis här på forumet) som hade reservklockor undangömda i bilen, kontoret och andra strategiska platser.
Kanske är nästa steg för dig?

Varit nära flera gånger. Men riktigt så långt har det aldrig gått för mig.

Inte helt säker men har för mig att jag läst om någon (troligtvis här på forumet) som hade reservklockor undangömda i bilen, kontoret och andra strategiska platser.
Kanske är nästa steg för dig?
Med den sjukdomen lär han ju glömma var han gömt resevklockorna….. 🤣🤣🤣

I går kväll inträffade något märkligt. Efter jobb skulle frun och jag ta en bit mat på stan bara för att det va fredag. Av med jobbklocka och in i duschen, lite lukta gott och fräscha kläder på och sen snabbt ut i bilen och transport mot stan. Halvvägs in ska jag kolla tiden och upptäcker att jag glömt ta på mig en klocka! Jag stod emot impulsen att göra en 180 grader sväng mot motorvägen och led mig igenom kvällen med naken handled!
20210910_173202.jpg

Kan komma ihåg att det inträffat i ungdomsåren men det var ju på den tiden man hade rovor och moraklockor. Normalt att experimentera/revoltera i yngre år men som vuxen människa nu……nej det där skulle jag kolla upp. Låter oroväckande.

20210910_173202.jpg

Ja, det har hänt mig en gång. Jag fick min första klocka när jag fyllde sex år. Den dag jag fyllde elva glömde jag att ta på mig klockan. Var på väg att vända, men insåg att jag då skulle komma för sent till skolan, så den dagen gick jag utan klocka.

Aldrig hänt igen sedan dess.

Man lär sig av sina misstag. 😄

20210910_173202.jpg

Har hänt och man mår lika dåligt varje gång, man kanske borde lägga en klocka i bilen 🤔

Hände en gång när jag var sen till jobbet, kom inte på det förrän lunch och då ville jag sjukanmäla mig… Kändes bara fel!

Tillbaka
Topp