• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brukar ni.....

tissoter

Audemars
Brukar ni fråga folk med trevliga klockor om de är med på KS? Jag vill men vågar inte ;) hur brukar det gå? Blir folk arga eller förvånande?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Alla jag träffar med en vettig klocka frågar jag, om svaret är nej så rekomenderar jag dem sidan.
Har inte fått något ja ännu.
Skulle fått fram fler KS pins!!!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nej, har inte vågat fråga någon.

Gav beröm till en expedit i en butik igår eftersom han hade en svart TT Submariner. Killen såg ganska besvärad ut och mumlade något tack till svar. Jag undrar om klockan var fejk eller om det fanns något annat skäl till att ämnet var känsligt.
 

paradis

Audemars
Kommer någon ock sätter sig nära mig, ock har en fin klocka , när jag är ute på någon Cafeteria, frågar jag direkt......:)
 

Josef B

Bestraffaren
Har flertalet kunder med trevliga klockor, pratar ofta med dem och även hänvisat flera stycken till KS.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har inte träffat/haft tillfälle att fråga någon. Skulle jag träffa någon som jag inte känner men som är intresserad av klockor skulle jag givetvis fråga :) eller tipsa om forumet.
 

VCalmen

Cartier
Absolut! Dock inte nykter, men jag har svårt att inte kommentera folks klockor efter ett par glas vin. På gott och ont.
En började veva efter att jag sa "trevligt nato" varpå han började gorma om att det "inte är någon billig jävla nato utan en äkta tissot!"

Dock aldrig stött på en KS:are i de sammanhangen.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jo, brukade kommentera folks klockor på jobbet tills att en herre blev uppenbart besvärad när jag sa att han hade en schysst PO, oklart varför dock. Fick igång lite klocksnack med en snubbe som hade en rolex GMT, det var trevligt!

Senast var min frisör som hade en tillsynes fin Bvulgari "tack! Min son köpte den i Thailand"..
 

VCalmen

Cartier
Jo, brukade kommentera folks klockor på jobbet tills att en herre blev uppenbart besvärad när jag sa att han hade en schysst PO, oklart varför dock. Fick igång lite klocksnack med en snubbe som hade en rolex GMT, det var trevligt!

Senast var min frisör som hade en tillsynes fin Bvulgari "tack! Min son köpte den i Thailand"..

Haha! Då får man sitta still, väldigt still och humma uppmuntrande.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Träffade en här i Thailand som sprang runt med omega smp, "schysst klocka, måste fråga, hänger du på KS?" Svaret blev ja och ett antal Chang senare skiljdes vi åt med orden "Vi syns på Bali!" :D
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Brukade komplimentera folks klcokor men har slutat med det av olika anledningar om jag inte känner att det verkligen passar sig och är l'äge för sånt - läs KS gettogethers. Annars - det är liksom inte min business att kväka ur mig nått om en främlings klocka från tomma intet känner jag. I 90 fall av 100. Geekfaktor 100 av 100 att göra sånt
 
Topp