• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad BSA R10 Mk 2 Sista rycket !

Jonte73

Audemars
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Säljer en R 10 mk 2 cal 177 med kikarsikte i absolut nyskick. Allt inköpt 2015.
Garanti tom 16-09-02 och med två års garanti från Bsa avs tillverknings/materialfel.

Vapnet är av karbinmodell med heltäckt pipa, sk bullbarrel och har en totallängd på 98 cm och en vikt på ca 3 kg.

Den har en fantastisk valnötsstock med rosenträinlägg från italienska Minelli med en otrolig finish och kvalitet.
Reglerbar rekyldämpare av gummi, en extra följer med.

Kalibern är 4,5 mm med en utgångshastighet på 200 m/s beroende på ammunitionsvikt.
Regulerad vilket ger en oerhört jämn utgångshastighet.
Vapnet är uppmätt i kronograf och lämnar 10j och är således licensfritt.
Går att skrämma upp till 16-28 j.

Och vad betyder det på svenska ? Joo att man drar genom en 22 mm furubräda på 40+ m !
Ett jvla drag helt enkelt, om man gillar sådant :)
Vapnet används i England för kaninjakt i 16 j tex.


Vapnet matas från magasin som i denna kaliber tar 10 skott.
Med nuvarande effektuttag skjuter man 200 + skott på en fyllning till 230 bar innan det är dags att pumpa vapnet.

Mynningsbromsen kan skruvas av för att montera pipvikt, dämpare mm.

Vapnet har monterade svivelstuds för att kunna använda bipod och/eller rem, dessa får man oftast montera själv.
Dock inte på denna då de kommer monterade från fabrik.

Kikarsiktet är ett Hawke sport-hd 3-9x40 ir med belyst riktmedel av mildot typ, belysningen kan justeras i 5 lägen i rött och grönt.
Ett riktigt fint sikte som är monterat med sportsmatchfästen som hör till de bästa man kan ha.

Vapnet är ett av de finaste du kan skjuta med i pcp världen och har ett prisbelönt justerbart matchavtryck som är riktigt fint.

Vapnet är sparsamt använt och mycket väl omhändertaget.
Flaskan är tejpad med camotejp för att inte repas, tejpen tas enkelt av om man vill.

Den här bössan är en värsting och är Bsa s toppmodell av deras pcp vapen.
Det är ett av de bästa jag skjutit i kategorin och då har jag skjutit de flesta förekommande.

Skickar med en ask Jsb exact diaboler 4,52 mm som går mycket bra i det här vapnet, skjuter grupper på 10 mm på 25 m. Skruvad i stöd skjuter den i princip hål i hål !!
Skickar även med ett extra magasin.
Bipod medföljer inte.

7000 kr
Ingen retur på denna.
2 års tillverkningsgaranti från BSA.
Gott om referenser härinne.

Nypris på hela riggen ca 12000kr.


Om det är så jvla bra varför säljer jag ?
Jo därför att jag har för många och har en likadan i annan kaliber :). Dessutom är annat på väg in och därför får detta gå.


18 års gräns gäller.


http:/bsaguns.co.uk/air-rifles/pcp-airguns/R-10-MK2.aspx

http:/youtu.be/hzQGfg5nSKE
 
Senast ändrad:
Topp