• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bucherer, någon som vet mer?

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hej! Har en bucherer som jag gissar kommer från 30-talet. Triple-calendar med månfas allt fullt fungerande än idag. Någon som vet något kuriosa om modellen? Har haft jättesvårt att få fram info! Vet inte riktigt värdet men det får ni gärna upplysa mig om. Trots min okunskap om klockan så kan vi väl i alla fall enas om att den är väldigt vacker!?
vu4uve4u.jpg
4ynamypy.jpg
puvene3a.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Sannerligen snygg med luggarna och tavlan som ser harmoniskt ut trots att det händer en hel del på den. Har du kollat om den är märkt Bucherer på verket eller insidan av boetten?
Kan inget om märket men har sett att det är vanligt i USA så den marknaden var stor en gång i tiden.
Min betydligt vanligare till utseendet säger tjena:

HI9chUV.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Sannerligen snygg med luggarna och tavlan som ser harmoniskt ut trots att det händer en hel del på den. Har du kollat om den är märkt Bucherer på verket eller insidan av boetten?
Kan inget om märket men har sett att det är vanligt i USA så den marknaden var stor en gång i tiden.
Min betydligt vanligare till utseendet säger tjena:
Har faktiskt inte öppnat den då jag inte har verktygen och den går bra, så avvaktar service till det. Min förståelse är att de inte hade egen produktion av urverk? Utan snarare är ett lyxmärke av smycken som köpte in bra urverk för sin tidsålder och utformade boetten samt urtavlan? Men jag kan såklart ha fel! :)
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Bucherer är nog mest känt som en av världens äldsta och största återförsäljare av Rolex och andra "lyxmärken", men de har även släppt en del klockor under eget märke, ofta i samarbete med andra tillverkare, som t.ex. min Bucherer på bilden nedan som gjordes i samarbete med Omega, Lemania och några till. Numera tror jag själva klockdelen av företaget heter Carl F Bucherer.

 
Topp