• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bucherer Perpetual Calendar

Hej - man vill ju gärna ha en evighetskalender. Hittade denna snygga och relativt billiga.

http://www.chrono24.com/en/carlfbuc...al-calendar-gelbgold-automatik--id3332056.htm

Vad säger expertisen?

image.jpeg

PS. Kanske inte är vintage?
 

Dt250

Rolex
Paneristi
läste lite slarvigt såg nu att det var evighetskalender du ville ha, men annars gillar jag denna Universal


image.jpg
 

Whedda

Rolex
Fin och som sagt kaffepengar om vi pratar evighetskalender.
Tyvärr är servicen på ett så komplicerat verk dömt att bli svindyrt/problematiskt. Det finns nog relativt få svenska urmakare som kan serva den, reservdelar är med största sannolikhet en bristvara och kan tänka mig att det inte tar många servicetillfällen för att äta upp hela klockans värde.
 
Fin och som sagt kaffepengar om vi pratar evighetskalender.
Tyvärr är servicen på ett så komplicerat verk dömt att bli svindyrt/problematiskt. Det finns nog relativt få svenska urmakare som kan serva den, reservdelar är med största sannolikhet en bristvara och kan tänka mig att det inte tar många servicetillfällen för att äta upp hela klockans värde.
Man kan tänka sig att det du säger är det som gör att priset är relativt lågt. Ska kontakta säljaren och få lite mer fakta i målet!
 
Topp