• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Buda inte på Omega Rancheron , på Tradera

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas inte ngn här budar på Omega Rancheron på tradera. Den är långt ifrån original !!!!

Med vänlig hälsning /


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
MacRulez4ever skrev:
Hoppas inte ngn här budar på Omega Rancheron på tradera. Den är långt ifrån original !!!!

Med vänlig hälsning /


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Jasså? Du vill ha den för dig själv? :D Nej, jag lade inte till den i listan då den inte kändes rätt. Har ingen detaljkunskap men kändes fel. Bra att gå ut och varna, tack för det!
 

Ricrob

Patek
Tack för varningen, även om den inte var av intresse personligen! Däremot skulle det uppskattas om du kunde dunka ut en bild/länk och peka på vad som är galet med den, dels för att lära mig/de som inte har koll och dels för att minska misstankarna om att du som Aurum skämtsamt sa, att du varnar för att dumpa konkurrensen.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har redan anmält, har faktiskt lyckats få bort en tidigare fake ;)
Men jag fick gnälla mycket på dom för att dom skulle fatta.
Frågan är ifall dom hinner kolla denna. Den går snart ut, och ngn stackare köper en jävligt dyr skit ranchero ;(


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Tradera kan vara riktigt sega. Har tidigare anmält en kopierad Ebay annons som senare klistrats in som en Tradera annons. Det tog tre anmälningar och slutligen ett snack med kundtjänst för att få bort den.

Iofs fick jag ett "tack" :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Lite söndags klur då! Gröna pilarna på min ranchero. Allt original

Röda pilar fake mögel , Traderas ranchero.

Nu har jag iof markerat men, tala om dom 3 felen ;)

ugehysum.jpg


9e6e9uby.jpg

te2e6a3y.jpg



Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Patinan är fel på indexen också , men dom 3 sakerna jag peka ut är 3 glasklara bevis på fake delar!!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Neeej 8 lax gick den för, fy fan. Det svider i min klocksjäl. Fäller en tår för stackars människan, som köpte den i tro på att det va ett kap. Snyft


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag kastade in ett bud på 5350 för att kolla vad reservationspriset var... Tydligen var det över 8000kr :/
Någon som vet varför man gör en auktionsannons med utrop på 1000kr och sedan reservationspris över 8000?

Tur jag inte vann den :p läskigt med vintage, har inte kunskapen att kunna avgöra om det är rätt grejer eller inte :(
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Va det över 8000? Vann ingen den då ?
Får kolla på de senare. Nu är det trerätters som gäller och öl ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Det är ju tekniskt sett Ebay-folk;-) Jag har faktiskt fått mycket bra respons och hjälp med korta svarstider. På en söndag!

Jag hoppas att de ser denna typen av problem som något allvarligt och prioriterat.
 

Ricrob

Patek
Ställer mig frågande till om säljaren verkligen begår ngt fel i Traderas ögon..? Den enda detaljen han påstår vara original är kronan och inte tavla, visare osv. Sedan tänkte jag på din jämförelse också, är du säker på att de detaljerna du pekade på ska vara identiska mellan den och din, med tanke på att det är olika modeller/årtal på dem? Såg att även typsnittet skiljer. Bara lite tankar...
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Ställer mig frågande till om säljaren verkligen begår ngt fel i Traderas ögon..? Den enda detaljen han påstår vara original är kronan och inte tavla, visare osv. Sedan tänkte jag på din jämförelse också, är du säker på att de detaljerna du pekade på ska vara identiska mellan den och din, med tanke på att det är olika modeller/årtal på dem? Såg att även typsnittet skiljer. Bara lite tankar...

Jag är säker


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Ställer mig frågande till om säljaren verkligen begår ngt fel i Traderas ögon..? Den enda detaljen han påstår vara original är kronan och inte tavla, visare osv. Sedan tänkte jag på din jämförelse också, är du säker på att de detaljerna du pekade på ska vara identiska mellan den och din, med tanke på att det är olika modeller/årtal på dem? Såg att även typsnittet skiljer. Bara lite tankar...

Plus att jag mailade honom personligen och bad honom skriva i sin auktion att vissa saker va fel, det sket han i. Då tycker jag att han gör fel och låter andra tro att klockan är bättre än vad den i detta fallet är. Att låta ngn stackare betala över 8000 kr på rena skiten. Typisk ebay kopia är denna klocka, mögelklocka och en oärlig/oseriös säljare.


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Camo00

Patek
Att den ligger ute igen efter bud på 8000 kan väl bara betyda bluff? Antingen att han/polaren trissade priset, eller att nån satt in 8000 och inte fått klockan?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Camo00 skrev:
Att den ligger ute igen efter bud på 8000 kan väl bara betyda bluff? Antingen att han/polaren trissade priset, eller att nån satt in 8000 och inte fått klockan?

Reservationspriset var satt högre än 8000, vilket var högsta budet vid auktionens slut så klockan blev ej såld. Nu ligger den däremot ute utan reservationpris så den kommer att säljas till högstbjudande om inte auktionen stoppas.
 

Camo00

Patek
Ekmikael skrev:
Camo00 skrev:
Att den ligger ute igen efter bud på 8000 kan väl bara betyda bluff? Antingen att han/polaren trissade priset, eller att nån satt in 8000 och inte fått klockan?

Reservationspriset var satt högre än 8000, vilket var högsta budet vid auktionens slut så klockan blev ej såld. Nu ligger den däremot ute utan reservationpris så den kommer att säljas till högstbjudande om inte auktionen stoppas.
Aha, my bad! :roll:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Camo00 skrev:
Ekmikael skrev:
Camo00 skrev:
Att den ligger ute igen efter bud på 8000 kan väl bara betyda bluff? Antingen att han/polaren trissade priset, eller att nån satt in 8000 och inte fått klockan?

Reservationspriset var satt högre än 8000, vilket var högsta budet vid auktionens slut så klockan blev ej såld. Nu ligger den däremot ute utan reservationpris så den kommer att säljas till högstbjudande om inte auktionen stoppas.
Aha, my bad! :roll:

Lätt att missa om man inte varit inne på auktionen eller lagt märke till att det stod "reservationpris ej uppnått". ;)
 

Ricrob

Patek
MacRulez4ever skrev:
Ricrob skrev:
Ställer mig frågande till om säljaren verkligen begår ngt fel i Traderas ögon..? Den enda detaljen han påstår vara original är kronan och inte tavla, visare osv. Sedan tänkte jag på din jämförelse också, är du säker på att de detaljerna du pekade på ska vara identiska mellan den och din, med tanke på att det är olika modeller/årtal på dem? Såg att även typsnittet skiljer. Bara lite tankar...

Plus att jag mailade honom personligen och bad honom skriva i sin auktion att vissa saker va fel, det sket han i. Då tycker jag att han gör fel och låter andra tro att klockan är bättre än vad den i detta fallet är. Att låta ngn stackare betala över 8000 kr på rena skiten. Typisk ebay kopia är denna klocka, mögelklocka och en oärlig/oseriös säljare.


Sent from my iPån5, using Tapatalk

MacRulez4ever skrev:
Jag är säker


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Så bra då! Jag menar inte att jag misstror dig, utan bara att man ska vara så säker som möjligt och det verkar du ju vara, så då ska skiten väck! ;)
 
Topp