• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budade hem en Dom Watch klocka på Tradera

Hej,
Som rubriken lyder så budade jag hem en Dom Watch klocka på Tradera, föra veckan. Denna är nu påväg hem till mig via Posten och jag undrar om ni möjligtvis sitter på någon information om detta ur? När kan den tänkas vara ifrån ungefär och finns det något värde i dessa överhuvudtaget? Oavsett prislapp så gillar jag den skarpt utseendemässigt. Har tänkt mig ett svart läderarmband till. Bifogar en bild på klockan nedan. Alla svar är välkommna, korta som långa.

Dom Watch.jpg




Önskar Er alla en trevlig dag!


Med Vänlig Hälsning
Andreas
 

F-L-P

Panerai
Hej,
Som rubriken lyder så budade jag hem en Dom Watch klocka på Tradera, föra veckan. Denna är nu påväg hem till mig via Posten och jag undrar om ni möjligtvis sitter på någon information om detta ur? När kan den tänkas vara ifrån ungefär och finns det något värde i dessa överhuvudtaget? Oavsett prislapp så gillar jag den skarpt utseendemässigt. Har tänkt mig ett svart läderarmband till. Bifogar en bild på klockan nedan. Alla svar är välkommna, korta som långa.

Dom Watch.jpg




Önskar Er alla en trevlig dag!


Med Vänlig Hälsning
Andreas


Har ingen koll på Dom Watch, men zontavla brukar betyda sent 40-tal till tidigt 60-tal

Enligt site här säger någon 50-tal och det är väl rimligt.

Pris beror på diameter, är just nu ganska stor skillnad på en 31mm och en 36mm vintage klocka. Fin tavla men boetten ser lite schleten ut. Ser också ut som om den har tappat all lysmassa från visarna. Så storlek och skick på urverket avgör skulle jag gissa på.
 
Topp