• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Buddha to buddha armband

Tome

Cartier
Tänkte inhandla ett fett Buddha to Buddha silverarmband men är lite osäker på storleken och undrar om någon på forumet har några tips att komma med. Jag har ca 17 cm handled i normala klocksammanhang. BtB finns i herr strl 21 cm och dam 19 cm. Jag provade två modeller på stan i herr strl (fanns ej annat) och båda hängde ner på halva handen. Killarna i butiken hävdade att "det ska vara lite häng på det". Hmmm... Ser ju inte ut så på bilderna på BtB hemsida. Finns sjukt få återförsäljare så det blir till att köpa på nätet. Nån som äger ett BtB och kan komma med tips om vilken strlk man ska välja?

image.jpg
 

Tome

Cartier
Här fick man inte mycket hjälp... Verkar gå bra att skriva om skor, väskor mm men armband som inte sitter på en klocka verkar inte stå högt i kurs :blackeye:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Här fick man inte mycket hjälp... Verkar gå bra att skriva om skor, väskor mm men armband som inte sitter på en klocka verkar inte stå högt i kurs :blackeye:

Skämt åsido, jag har 16-17 handleder och maxar 19cm armband. Jag vill inte att de ska hänga likt en bilhandlare, men heller inte sitta kondomtight. Prova dammodellen!
 

Jens

Greedo
Grejen var ju att det mindre inte fanns att prova, annars hade jag givetvis kunnat jämföra dom i butik. Klent med återförsäljare också, typ 3-4 butiker i landet.
Rent spontant så låter 21 på en 17 handled stort. Länken ser ju dessutom tung ut och det är ju ingen höjdare om den dessutom är för stor.
De i butiken kanske bara såg sin chans att sälja ett till dig genom att säga att bandet ska hänga?


J
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Rent spontant så låter 21 på en 17 handled stort. Länken ser ju dessutom tung ut och det är ju ingen höjdare om den dessutom är för stor.
De i butiken kanske bara såg sin chans att sälja ett till dig genom att säga att bandet ska hänga?


J

Precis. Det är väl en klassiker om man inte känner någon yrkesstolthet som expedit att alltid säga "det är precis så där det ska se ut", oavsett hur det ser ut... :)
 

Tome

Cartier
Jag kör på 19 cm så får vi se hur det blir! Återkommer med bilder (lovar att en klocka ska synas oxå ;))
 
Topp