• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget 2500 - 3500 kom med tips tack! :)

Connair

Breitling
Hej klocksnack! Jag är ny här på forumet och har kommit hit för hjälp! :) Jag ska nu inhandla en ny klocka och har väldigt svårt att hitta den som känns helt rätt! Jag hade tänkt att spendera någonstans mellan 2000-3500kr.
Jag har tittat en del på den här https://www.larssonandjennings.com/shop/lader/brown/ - från larsson and jennings. Jag tycker den är clean och snygg samt att armbandet är snyggt! Den känns dock lite väl likt daniel wellingtons klockor. Någon som sitter på något bra tips? Kanske nån med störe diamter? Skulle även kunna tänka mig något seglar inspirerat men inte nått färgglatt armband bara :) Uppskattar all hjälp jag kan få !
Mvh förvirrad student Connair
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Hej och välkommen till forumet!

Klockan du länkade har jag ingen koll på så ska inte uttala mig något om den men de märken jag skulle rekommendera dig att titta närmare på är Certina och Tissot. Finns mycket fint i den prisklassen du söker. Lägger du en tusing till på budgeten kan du säkerligen hitta en automatisk klocka.

Här är ett exempel på en modell som jag hittade som påminner om den du länkade. En quartz klocka från Tissot som visserligen är roséguldstonad.
http://www.uret.se/tissot-tradition-vit-lader-o42-mm-p-22460.html

Håll även koll på köp och säljavdelningen här på forumet, man vet aldrig vad som kommer upp till försäljning! :)

Lycka till!
 

Connair

Breitling
Hej och välkommen till forumet!

Klockan du länkade har jag ingen koll på så ska inte uttala mig något om den men de märken jag skulle rekommendera dig att titta närmare på är Certina och Tissot. Finns mycket fint i den prisklassen du söker. Lägger du en tusing till på budgeten kan du säkerligen hitta en automatisk klocka.

Här är ett exempel på en modell som jag hittade som påminner om den du länkade. En quartz klocka från Tissot som visserligen är roséguldstonad.
http://www.uret.se/tissot-tradition-vit-lader-o42-mm-p-22460.html

Håll även koll på köp och säljavdelningen här på forumet, man vet aldrig vad som kommer upp till försäljning! :)

Lycka till!

Tack för det snabba svaret och tipsen :) det ska jag göra :) just den du länkade tyckte jag intr var snyggare än larsson klockan :p
 

Mattias79

Cartier
Hej och välkommen. Kul att du är i stånd att köpa klocka. Mitt tips är följande; bläddra runt bland trådarna här ett par veckor innan du slår till. "Inlärningskurvan" är brant i början. Om du har möjlighet så var med på ett gtg (get together), sen kommer saker och ting klarna - innan det ganska snart blir riktigt komplicerat igen. Förresten, du kanske bara ska köpa någonting direkt i alla fall.
 

Connair

Breitling
Med den budgeten skulle jag satsa på en vintageomega, typ denna https://klocksnack.se/threads/omega-50-tal.28589/
En bra inkörsport i träsket och lite roligare än DW och liknande klockor

Mhm jag har funderat lite på en vintage omega nu i ett par år men aldrig slagit till... de känns lite små på något sätt! Jag letar verkligen framför allt efter en snygg klocka! Samlar objekt för just detta köp är inte det viktigaste då ja äger 2 vintage klockor som inte används så värst mycket :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Den här är 42 och 0,89 mm hög, Quartzverk och borde att kunna klämmas in för det du är beredd att betala med rätt kontakter.

image.jpg



Den här är snyggare men lite dyrare och automatisk 40 bred och 11,9 mm hög.



image.jpg
 

Whedda

Rolex
Hej klocksnack! Jag är ny här på forumet och har kommit hit för hjälp! :) Jag ska nu inhandla en ny klocka och har väldigt svårt att hitta den som känns helt rätt! Jag hade tänkt att spendera någonstans mellan 2000-3500kr.
Jag har tittat en del på den här https://www.larssonandjennings.com/shop/lader/brown/ - från larsson and jennings. Jag tycker den är clean och snygg samt att armbandet är snyggt! Den känns dock lite väl likt daniel wellingtons klockor. Någon som sitter på något bra tips? Kanske nån med störe diamter? Skulle även kunna tänka mig något seglar inspirerat men inte nått färgglatt armband bara :) Uppskattar all hjälp jag kan få !
Mvh förvirrad student Connair


Det självklara valet är en begagnad kostymare eller Seiko där du får kanske allra mest för pengarna men om du inte är nördig med att det behöver vara klocka från ett "riktigt" märke skulle jag säga att Corniches nya modell Heritage 40´s är snygg för pengarna (2700kr). I jämförelse med Daniel Wellington, Diesel eller Marc Jacobs tycker jag det är klart mer inspirerande.

http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/
 

Connair

Breitling
Det självklara valet är en begagnad kostymare eller Seiko där du får kanske allra mest för pengarna men om du inte är nördig med att det behöver vara klocka från ett "riktigt" märke skulle jag säga att Corniches nya modell Heritage 40´s är snygg för pengarna (2700kr). I jämförelse med Daniel Wellington, Diesel eller Marc Jacobs tycker jag det är klart mer inspirerande.

http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/

Den var väldigt fräsch :) tack för tipset
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det självklara valet är en begagnad kostymare eller Seiko där du får kanske allra mest för pengarna men om du inte är nördig med att det behöver vara klocka från ett "riktigt" märke skulle jag säga att Corniches nya modell Heritage 40´s är snygg för pengarna (2700kr). I jämförelse med Daniel Wellington, Diesel eller Marc Jacobs tycker jag det är klart mer inspirerande.

http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/

Har du spons från fultillverkaren? ;)
 

orre

Cartier
Det självklara valet är en begagnad kostymare eller Seiko där du får kanske allra mest för pengarna men om du inte är nördig med att det behöver vara klocka från ett "riktigt" märke skulle jag säga att Corniches nya modell Heritage 40´s är snygg för pengarna (2700kr). I jämförelse med Daniel Wellington, Diesel eller Marc Jacobs tycker jag det är klart mer inspirerande.

http://cornichewatches.com/shop/heritage-40/


Snyggare med stickindex än romerskasiffror som de hade tidigare. Men de känns väl ändå lite tråkiga?

Som tidigare nämt är Tissot och Seiko mycket klockor för pengarna.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Välkommen hit! Om du säger seglar inspirerat så blir det nog ganska begränsat på din budget, 2500-3500kr. Jag skulle rekommendera något som tål lite, jag skulle först säga seiko skx007. Den passar på flera olika armband som gör att den blir ganska bred. Det finns jubilee, oyster, gummi, nato osv.
Min första klocka var en Certina DS Rookie, tror jag betalade 4499kr för den helt ny på NK i Stockholm. Den har fungerat super bra men inget jag använder längre.
Lycka till! :)
 

Whedda

Rolex
Snyggare med stickindex än romerskasiffror som de hade tidigare. Men de känns väl ändå lite tråkiga?

Som tidigare nämt är Tissot och Seiko mycket klockor för pengarna.

Rent estetiskt tycker jag det är en homerun. Mekaniskt...not so much men det vetefan om något nytt är för 2500kr.

I en så låg prisklass köper jag hellre något man gillar för estetiken än något för att det är mekaniskt. Den stora frågan är väl istället om man inte borde fundera om, spara och kanske höja budgeten till 10k där man får i min mening både fantastisk estetik och mekanik i form av vi Vintage IWC, GP, JLC eller bättre Omega.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Rent estetiskt tycker jag det är en homerun. Mekaniskt...not so much men det vetefan om något nytt är för 2500kr.

I en så låg prisklass köper jag hellre något man gillar för estetiken än något för att det är mekaniskt. Den stora frågan är väl istället om man inte borde fundera om, spara och kanske höja budgeten till 10k där man får i min mening både fantastisk estetik och mekanik i form av vi Vintage IWC, GP, JLC eller bättre Omega.


Kul att du har den linjen gällande lägre prisklasser. Blir ofta väldig fokus på märke och historia och jag tror en del leds in lite snett från början om de måste köpa "rätt" klocka det första dom gör och kanske inte en klocka de verkligen trivs med. Att sedan spara lite mer och fördjupa sig mera hör till resan tycker jag.
 

Whedda

Rolex
Kul att du har den linjen gällande lägre prisklasser. Blir ofta väldig fokus på märke och historia och jag tror en del leds in lite snett från början om de måste köpa "rätt" klocka det första dom gör och kanske inte en klocka de verkligen trivs med. Att sedan spara lite mer och fördjupa sig mera hör till resan tycker jag.

Gillar man estetiken i Tissot eller Certina är det säkert ett bättre val men blir lite löjligt att välja en mekanisk klocka man gillar mindre bara för att den är mekanisk. Skulle vilja se hur många av herrarna som skulle lägga 3000kr på att serva sin Certina för 2700kr.

Samma sak gäller med Randsydda skor för runt 1000-lappen. Varför lägga fokus på en konstruktion som är till för att man skall kunna laga skorna när lädret är av för låg kvalitet för att vara snyggt när det väl är dags...själva omsulningen kostar som ett par nya skor.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Lånar tråden lite. En vän som snappat upp att jag har någolunda koll på klockor (tror han ja, helt lost egentligen) undrade om jag hade något tips till en ny riktig klocka. Han var less på sin DW (vem skulle inte bli?) och sökte efter en ny liknande i samma prisklass. Alltså 1tuss-1,5.

Automatisk eller mekanisk är ju givet, så kanske han dras ned i träsket tänkte jag. Dressig klocka. Vintage är helt klart acceptabelt men går det att få en som går bra och är fräsch för den pengen? Tänker spontant Certina, Tissot eller liknande.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Lånar tråden lite. En vän som snappat upp att jag har någolunda koll på klockor (tror han ja, helt lost egentligen) undrade om jag hade något tips till en ny riktig klocka. Han var less på sin DW (vem skulle inte bli?) och sökte efter en ny liknande i samma prisklass. Alltså 1tuss-1,5.

Automatisk eller mekanisk är ju givet, så kanske han dras ned i träsket tänkte jag. Dressig klocka. Vintage är helt klart acceptabelt men går det att få en som går bra och är fräsch för den pengen? Tänker spontant Certina, Tissot eller liknande.


Orient
 
Topp