• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget 40 laxar

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Godmorgon

Sitter på seminarium och klock surfar, fastnat i rolex träsket och funderar på att införskaffa mig en sportmodell (sub eller sea dweller).

Nu ber jag om er expertis vad kan man få och i vilket skick (fullset?) för cirkus 40 000 riksdaler?
Ska man hellre köpa nytt? Vill helst inte köpa från utlandet då det är mycket pengar på spel? Kan man få en mint condition fullset för 40? Helst under såklart! Köpet kommer nog ske efter sommaren!

MVH
er trogne mr myagi
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
För 45k får du en 116610 i nyskick och fullset, mycket fin klocka som passar alla tillfällen.

Tack för snabbt svar, nu är det så att jag hellre betalar det priset för en sea-dweller då jag inte är ett stort fan av datum förstoringen, men o andra sidan måste jag ha datum! Vart kan jag få ett fullset för 45?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack för snabbt svar, nu är det så att jag hellre betalar det priset för en sea-dweller då jag inte är ett stort fan av datum förstoringen, men o andra sidan måste jag ha datum! Vart kan jag få ett fullset för 45?
En fräsch SD är inte omöjlig för 40k med lite tålamod men det finns tyvärr få alternativ om du vill handla svenskt. Överlag ligger en fullset SD från de sista tre årsmodellerna runt 42-46k. För bara några veckor sedan gick det en lite mer sliten på pantbanken i Malmö (Tradera) för 38k.

Min låg ute för 45k ex. frakt (USA). Fick frakten gratis men inte en krona mer till att börja med, sedan var det bara till att pruta samvetslöst!
qa2eqane.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Om inte åldern spelar roll måste man väl kunna få en fräsch SD fullcert för en bit under 40?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Om inte åldern spelar roll måste man väl kunna få en fräsch SD fullcert för en bit under 40?
Helt klart! Trodde jag läste "perfekt skick" men Myagi frågade ju "vilket skick". Min post ovan avser egentligen de sista årsmodellerna av SD. Du får utan problem en tidigare (med lug-holes dessutom) under 40k. Har legat några från tidigt 2000-tal för $5k på TRF.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Kanon, har nämligen med SD som potentiell kandidat i mitt nästa klockköp och budgeten lär vara något snävare än 40 papp. Dock kommer jag nog vilja ha fullcert oavsett klocka.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
En fräsch SD är inte omöjlig för 40k med lite tålamod men det finns tyvärr få alternativ om du vill handla svenskt. Överlag ligger en fullset SD från de sista tre årsmodellerna runt 42-46k. För bara några veckor sedan gick det en lite mer sliten på pantbanken i Malmö (Tradera) för 38k.

Min låg ute för 45k ex. frakt (USA). Fick frakten gratis men inte en krona mer till att börja med, sedan var det bara till att pruta samvetslöst!
qa2eqane.jpg

Så det finns hopp ändå, vart hittade du din? Hur kunde du lita på pers som säljer? Tullavgift? Många frågor som jag har, har klämt på en sub men aldrig SD hur är storlek förhållande till en sub? Tjocklek?
 

Ninen79

Audemars
Tack för snabbt svar, nu är det så att jag hellre betalar det priset för en sea-dweller då jag inte är ett stort fan av datum förstoringen, men o andra sidan måste jag ha datum! Vart kan jag få ett fullset för 45?
Har lite is i magen så dyker en fin och fullset 116610 upp. Folk brukar sätta ut dom för ca 47-49 oprutat. Jag satte ut min 5 mån gamla 116610 här på k&s för 46k och fick 45k för den.
 

Roxen

Cartier
Finns en fin Sea-Dweller på DrWatch för en hygglig peng. Dock ingen låda om jag inte missminner mig, bortsett från Kaplans-låda, men cert och service-historik. Jättefin!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Så det finns hopp ändå, vart hittade du din? Hur kunde du lita på pers som säljer? Tullavgift? Många frågor som jag har, har klämt på en sub men aldrig SD hur är storlek förhållande till en sub? Tjocklek?
Trusted seller på TRF i USA. Kan skicka ett meddelande med lite info ikväll.

Jag gillar storleken. Caset är i princip samma som sub om man bortser från att den är tjockare, tavlan är något mindre. Den sitter riktigt gött då den kommer upp på handleden iom det tjockare locket.

16600 vs 14060
4ezydymu.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag sålde en fin 14060 för några månader sen. Ej fullset men på länk och relativt nyservad. Fick 26k. Så du får definitivt en Rolex Sub för 40k och våga handla utomlands, det breddar utbudet enormt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Finns en fin Sea-Dweller på DrWatch för en hygglig peng. Dock ingen låda om jag inte missminner mig, bortsett från Kaplans-låda, men cert och service-historik. Jättefin!

Skulle akta mig för DrWatch, har hört mycket skumt därifrån, inte av egen erfarenhet men från andra medlemmar på forumen.

Vill du ha keramisk eller inte?
 

DrDre

Patek
Om man kan leva utan datum skulle jag satsat på en Milgauss, svart (dvs icke-grön). De vanliga sportrolexarna är ju väldigt fina (har ett par stycken själv) men det går nog, utan att överdriva, 200 sådana på varje Milgauss.

Jag skulle inte tveka det minsta för att köpa något från DrWatch. Visst, det blir några kronor dyrare (som med alla handlare) men all min kontakt med honom (och det har varit en del) har funkat helt perfekt och har i vissa fall också överträffat mina förväntningar. Smidig, flexibel och pålitilig och är man lite osäker så är det ju oerhört mycket tryggare än att köpa från en privatperson.
 

oscaroscar

Panerai
Så det finns hopp ändå, vart hittade du din? Hur kunde du lita på pers som säljer? Tullavgift? Många frågor som jag har, har klämt på en sub men aldrig SD hur är storlek förhållande till en sub? Tjocklek?
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller--id2351695.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller-ref16600--id2363302.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller-series-z--id2020187.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sead-weller--id2363894.htm
http://www.chrono24.se/rolex/rolex-sea-dweller-submariner-16600-ser-z-2006--id2209238.htm

Bara att börja mejla! :)
Kolla hur säljaren verkar, hur skicket på klockan är, be om en bild på klockan och en lapp med ditt namn skrivet, fråga om cert & box (ibland skickar de sin egna garanti istället för rolex original-cert), om du har "öppet köp" dvs möjlighet att skicka tillbaka om den inte är som beskrivet, vad de kan göra med priset och hur betalning ska ske..
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Klart du ska ha en sub eller dweller.

Bäst utbud och pris hittar du nog i staterna, och som Rber skriver så är de nyaste årgångarna relativt dyra.
SDn är enligt mig den trevligaste safirsubben innan de keramiska.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Om man kan leva utan datum skulle jag satsat på en Milgauss, svart (dvs icke-grön). De vanliga sportrolexarna är ju väldigt fina (har ett par stycken själv) men det går nog, utan att överdriva, 200 sådana på varje Milgauss.

Jag skulle inte tveka det minsta för att köpa något från DrWatch. Visst, det blir några kronor dyrare (som med alla handlare) men all min kontakt med honom (och det har varit en del) har funkat helt perfekt och har i vissa fall också överträffat mina förväntningar. Smidig, flexibel och pålitilig och är man lite osäker så är det ju oerhört mycket tryggare än att köpa från en privatperson.

Har också bra erfarenheter av doktorn. Fick en fullservice på garantin när jag nämnde att klockan drog sig några minuter per dygn. Garantin hade dessutom gått ut.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om man kan leva utan datum skulle jag satsat på en Milgauss, svart (dvs icke-grön). De vanliga sportrolexarna är ju väldigt fina (har ett par stycken själv) men det går nog, utan att överdriva, 200 sådana på varje Milgauss.

Jag skulle inte tveka det minsta för att köpa något från DrWatch. Visst, det blir några kronor dyrare (som med alla handlare) men all min kontakt med honom (och det har varit en del) har funkat helt perfekt och har i vissa fall också överträffat mina förväntningar. Smidig, flexibel och pålitilig och är man lite osäker så är det ju oerhört mycket tryggare än att köpa från en privatperson.

Nu är ju Milgaussen och Subbarna väldigt olika klockor. Och trådskaparen behöver ju dessutom datum.
 

Roxen

Cartier
Skulle akta mig för DrWatch, har hört mycket skumt därifrån, inte av egen erfarenhet men från andra medlemmar på forumen.

Vill du ha keramisk eller inte?

Har dessvärre hört mindre bra omdömen jag med... Har handlar med honom tidigare utan besvär och känner honom ytligt, men som sagt, hört om en del misslyckade servicear...

Skall det vara keramiskt är jag rädd för att man bör ha en något större penningpung...
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Trusted seller på TRF i USA. Kan skicka ett meddelande med lite info ikväll.

Jag gillar storleken. Caset är i princip samma som sub om man bortser från att den är tjockare, tavlan är något mindre. Den sitter riktigt gött då den kommer upp på handleden iom det tjockare locket.

16600 vs 14060
4ezydymu.jpg



tack som F*n SD ser grövre ut på bilden vilket är riktigt snyggt!!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Skulle akta mig för DrWatch, har hört mycket skumt därifrån, inte av egen erfarenhet men från andra medlemmar på forumen.

Vill du ha keramisk eller inte?

spelar inte någon större roll, jag är ute efter ett så bra exemplar av SD/sub som möjligt som den rbers!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Om man kan leva utan datum skulle jag satsat på en Milgauss, svart (dvs icke-grön). De vanliga sportrolexarna är ju väldigt fina (har ett par stycken själv) men det går nog, utan att överdriva, 200 sådana på varje Milgauss.

Jag skulle inte tveka det minsta för att köpa något från DrWatch. Visst, det blir några kronor dyrare (som med alla handlare) men all min kontakt med honom (och det har varit en del) har funkat helt perfekt och har i vissa fall också överträffat mina förväntningar. Smidig, flexibel och pålitilig och är man lite osäker så är det ju oerhört mycket tryggare än att köpa från en privatperson.

Tycker milgauss är lite för tråkig, min short list består just nu utav 1. SD/Sub 2. datejust 3.PAM 111

men kanske blir det en milgauss lite senare i livet, har kollat lite på drwatch men bilderna är väldigt dåliga så svårt att bedöma, + har hört att han polerar alla sina klockor innan försäljning, vilket kanske inte stämmer men men... får hålla ut och hitta ett bra ex
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller--id2351695.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller-ref16600--id2363302.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dweller-series-z--id2020187.htm
http://www.chrono24.se/rolex/sead-weller--id2363894.htm
http://www.chrono24.se/rolex/rolex-sea-dweller-submariner-16600-ser-z-2006--id2209238.htm

Bara att börja mejla! :)
Kolla hur säljaren verkar, hur skicket på klockan är, be om en bild på klockan och en lapp med ditt namn skrivet, fråga om cert & box (ibland skickar de sin egna garanti istället för rolex original-cert), om du har "öppet köp" dvs möjlighet att skicka tillbaka om den inte är som beskrivet, vad de kan göra med priset och hur betalning ska ske..

ska genast kolla med säljarna, underbart TACK!!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Är fullset ett måste? Annars slår jag ett slag för Rolex 1680 (vit) eller en Rolex 1675 då vintage är roligare och sexigare! ;)

Men om du inte gillar vintage och vill ha fullset så håller jag med dom andra att du bör kolla på en nyare Sea-Dweller eller kanske till och med en GMT2.
 
Topp