• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget på max 100tkr, vad skulle du välja??

D

Deleted member 1154

Guest
En 3000krs klocka och sen 97000kr i fonder, sen när jag har 197 000kr i fonderna plocka ut 97000kr och köp en kul klocka för och låt de 100 000kr i fonder tuffa vidare...

:)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag hade gått på en daytona för ca 60-70 sen med resterande köpt mig en dd på läder ? Fast inget av det uppfyller ju dina önskemål :cigar:
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Instämmer i kören och säger AP Royal Oak. En 15400 borde man kunna få för runt 100 om inte mindre.
 

Portofino

Panerai
Guldigt för 100 tkr kanske är lite knepigt såvida du inte vill köra en two-tone. Annars hade jag sparat lite till och satsat på en ny DD på läder. Jag instämmer annars i kören och säger AP RO. Det är nog det bästa du kan hitta för de pengarna.
15400.png

130429_IMG_5215_zps1d50367d.jpg
 

Whedda

Rolex
En 1803 i vitguld på länk, 5167 i stål eller Royal Oak Jumbo vore mina förslag. Alla självklart bättre beg.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Whedda

Rolex
En 3000krs klocka och sen 97000kr i fonder, sen när jag har 197 000kr i fonderna plocka ut 97000kr och köp en kul klocka för och låt de 100 000kr i fonder tuffa vidare...

:)
Antingen skulle du behöva vänta i minst 10 år på att köpa klockan eller så får du mer än gärna ge mig numret till din fondmäklare som enligt utsago mer än dubblar din investering i dagens ekonomiska klimat.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
D

Deleted member 1154

Guest
Antingen skulle du behöva vänta i minst 10 år på att köpa klockan eller så får du mer än gärna ge mig numret till din fondmäklare som enligt utsago mer än dubblar din investering i dagens ekonomiska klimat.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
ger du mig 100 000 så dubblar jag det på 10 år, om inte får du tillbaka pengarna då? är det ok? :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Att dubbla pengarna på 10 år är inga större problem men inom en kortare tidsperiod för att köpa en klocka är det nästan omöjligt utan att ta väldigt hög risk.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Nejdå, sätt allting i billiga gruvbolag så ska du se att du får en säker långsiktig lösning med hög utdelning!

On topic:
Jag hade letat efter så många vintageklockor som budgeten hade tålt. Hade försökt trycka in en prisvärd guldrolle och såklart:
tag-heuer-monaco-vintage-caliber-11-chronograph.jpg


Mångfald mina vänner, mångfald!
 

Fred72

Cartier
Mina förslag är som följer: Rolex Sub 16808 på läder, eller guld Daytona på läder/gummi, båda dessa faller inom ramen för dina krav/önskemål det är bara att välja.
Lycka till!
//Freddan
 
Topp