• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget på max 100tkr, vad skulle du välja??

DrDre

Patek
Jag skulle nog köpt den där underbara IWC'n som Silverminken har till salu. Jag skulle prutat ned den ett par tusenlappar så jag att jag fått in en CWC Royal Navy Diver också inom budgetramen på 100 tkr. Säljarens bild:
2de817e5df7ee79c484928b4aa3f9a25_zpsdf565ed9.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Finns mycket fräckt så jag bombar på med lite bilder min vana trogen!

Lange 1815
A-Lange-and-Sohne-1815.jpg



Pam249
panerai_image.578986.jpg


Cartier Calibre Diver, inte för att den kostar 100' utan för att jag gillar den.
Cartier-Calibre-Diver-watch-13.jpg



IWC IW390403
iwc226_im.jpg


IWCport_13.jpg


IWCport_3.jpg



Panerai PAM231
00018501.jpg


Panerai PAM378
00019099.jpg


Jaeger-LeCoultre Deep Sea Chronograph Cermet
jaeger1.jpg


JLC Master Ultra Thin Moon 39
L1120238.jpg




Som en Joker kanske man skulle prova nått nytt och lite ovanligt.
Parmiginai Tonda 1950
tonda_silver_lg-jpeg.6002



DeMonaco
img_2621.jpg


H. Moser & Cie Mayu
900x900px-LL-981801f9_orig.jpeg

900x900px-LL-62673ad9_orig.jpeg


Kolla urverket!
900x900px-LL-a3850a28_orig.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Cartier Tank Cintré. Det enda en människa behöver, allt annat är överflödigt. Spara "lite" till bara.

Mr Goldbergers:
image.jpg
image.jpg
 

Portofino

Panerai
Finns mycket fräckt så jag bombar på med lite bilder min vana trogen!

Lange 1815
A-Lange-and-Sohne-1815.jpg



Pam249
panerai_image.578986.jpg


Cartier Calibre Diver, inte för att den kostar 100' utan för att jag gillar den.
Cartier-Calibre-Diver-watch-13.jpg



IWC IW390403
iwc226_im.jpg


IWCport_13.jpg


IWCport_3.jpg



Panerai PAM231
00018501.jpg


Panerai PAM378
00019099.jpg


Jaeger-LeCoultre Deep Sea Chronograph Cermet
jaeger1.jpg


JLC Master Ultra Thin Moon 39
L1120238.jpg




Som en Joker kanske man skulle prova nått nytt och lite ovanligt.
Parmiginai Tonda 1950
tonda_silver_lg-jpeg.6002



DeMonaco
img_2621.jpg


H. Moser & Cie Mayu
900x900px-LL-981801f9_orig.jpeg

900x900px-LL-62673ad9_orig.jpeg


Kolla urverket!
900x900px-LL-a3850a28_orig.jpeg

Moser & Lange ligger högt på min lista, men för 100 tkr... då är den väl jäkligt begagnad...?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Skulle satsa på en bra beg. Rolex sub helt i vitguld med blå ring. Står sig jäkligt bra i värde, nypris ca 300K men går troligen att få med lite prut för ca 100KSEK. gedigen, kvalitet, tidlösa utan att se ut som en gangster... ;)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Skulle satsa på en bra beg. Rolex sub helt i vitguld med blå ring. Står sig jäkligt bra i värde, nypris ca 300K men går troligen att få med lite prut för ca 100KSEK. gedigen, kvalitet, tidlösa utan att se ut som en gangster... ;)


Säg gärna till när du hittar en för 100K, har letat 116619LB ett bra tag men inte kommit under 154k. '
Håller med om att den är otrolig, bör upplevas i verkligheten för att förstå hur bra blå bezeln är!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Säg gärna till när du hittar en för 100K, har letat 116619LB ett bra tag men inte kommit under 154k. '
Håller med om att den är otrolig, bör upplevas i verkligheten för att förstå hur bra blå bezeln är!

såg nu att de gått upp lite men finns en oprutad för 143 på chrono... går säkert att få för 120, dock USA (utanför EU) tyvärr
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JLC Memovox ligger högt på listan. Den är ju dock ej i guld.
image.jpg


Om det nu måste vara guld så kör på en DD.
 

par

Patek
2-Faktor
Något som alltid slår mig vid den här typen av trådar är att många alltid skenar iväg. Rekomenderar folk att köpa diverse udda häftiga klockor. Blir nästan någon typ av tävling?

Det är ju lätt att sitta och säga åt någon annan att "den och den" är så fräck men med handen på hjärtat hade ni själva inte köpt en Cartier för 100 000 som sedan är omöjlig att sälja.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Något som alltid slår mig vid den här typen av trådar är att många alltid skenar iväg. Rekomenderar folk att köpa diverse udda häftiga klockor. Blir nästan någon typ av tävling?

Det är ju lätt att sitta och säga åt någon annan att "den och den" är så fräck men med handen på hjärtat hade ni själva inte köpt en Cartier för 100 000 som sedan är omöjlig att sälja.

Vilken Cartier tänker du på, som kostar 100 000? Hade jag däremot haft 259 994 kr på klockkontot hade jag köpt en Cartier Tank Cintré. Ja, med handen på hjärtat.

Edit: såg nu vilken du menade
 

par

Patek
2-Faktor
Vilken Cartier tänker du på, som kostar 100 000? Hade jag däremot haft 259 994 kr på klockkontot hade jag köpt en Cartier Tank Cintré. Ja, med handen på hjärtat.

Nu syftade jag inte bara på just Cartier och inte på just ditt inlägg. Menar mer allmänt att när man väl står där SJÄLV med 100 tusen så köper du en Rolex eller något annat mainstrem Schweiziskt märke. Har du 260 på kontot och ska köpa EN klocka kan jag lova dig att du inte kommer köpa en Tank när du står där.

Dessutom vet både du och jag att du hinner ångra dig;) Du måste köpa mer lättflippade klockor Ernesto
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nu syftade jag inte bara på just Cartier och inte på just ditt inlägg. Menar mer allmänt att när man väl står där SJÄLV med 100 tusen så köper du en Rolex eller något annat mainstrem Schweiziskt märke. Har du 260 på kontot och ska köpa EN klocka kan jag lova dig att du inte kommer köpa en Tank när du står där.

Dessutom vet både du och jag att du hinner ångra dig;) Du måste köpa mer lättflippade klockor Ernesto

Smög in en lite edit två sekunder innan ditt inlägg...

Klart jag hinner ångra mig. Det är ju min grej ;)
 
  • Like
Reactions: par

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilken Cartier tänker du på, som kostar 100 000? Hade jag däremot haft 259 994 kr på klockkontot hade jag köpt en Cartier Tank Cintré. Ja, med handen på hjärtat.

Edit: såg nu vilken du menade
Känns rätt tveksamt va? Att köpa hommagen för 260', kostade den det? När man kan köpa nyutgåvan för drygt 30' som ändå är såpass lik. Skall man lägga de pengarna skall det vara vintage på riktigt.
 

fc2

Rolex
Kan man få en beggad Breguet 5237 för 100 lakan? I så fall är valet enkelt. Annars hade jag nog köpt en Speedmaster 2998 och en Seamaster 1000m.
 
Topp