• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bug i KS-koden?

nissehult

Patek
2-Faktor
Ikväll verkar det ha smugits sig en bug i koden som styr hur KS visas i webbläsaren. På min Linux-maskin (Xubuntu med Firefox 45.0.1) så fladdar skärmen så in i bomben när jag surfar KS. På min Windowsburk (Windows 10 med Chrome 49.0.2523.112) så fladdar det inte utan hoppar mer. På ingen burk ser jag reklam längre, så kanske är det reklam-koden som har spårat ur...
@daviden

Så här ser Firefox på Linux ut när det fladdar till:
KSbug.png
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jo, jag stängde av Adblock och då slutade det. Bra lösning? Erhm... inte för att jag har några annonser på KS blockade, men "det fungerade bättre igår".

Klockan högst upp väljer jag gärna bort om jag kan (jag hade en likadan på min personliga hemsida - för 15 år sedan...) för jag har en klocka på armen, en i mobilen, en i datorn, en på väggen, och ett gäng till i lådan. Bättre vore det med en nedräkningstimer som säger till när jag har surfat för mycket på KS. Min fru skulle uppskatta det ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jo, jag stängde av Adblock och då slutade det. Bra lösning? Erhm... inte för att jag har några annonser på KS blockade, men "det fungerade bättre igår".

Klockan högst upp väljer jag gärna bort om jag kan (jag hade en likadan på min personliga hemsida - för 15 år sedan...) för jag har en klocka på armen, en i mobilen, en i datorn, en på väggen, och ett gäng till i lådan. Bättre vore det med en nedräkningstimer som säger till när jag har surfat för mycket på KS. Min fru skulle uppskatta det ;)
...och ändå sitter du och ser på hundratals klockbilder varje dag. ;)
Vi har en officiell tidshållare nu. :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Ikväll verkar det ha smugits sig en bug i koden som styr hur KS visas i webbläsaren. På min Linux-maskin (Xubuntu med Firefox 45.0.1) så fladdar skärmen så in i bomben när jag surfar KS. På min Windowsburk (Windows 10 med Chrome 49.0.2523.112) så fladdar det inte utan hoppar mer. På ingen burk ser jag reklam längre, så kanske är det reklam-koden som har spårat ur...
@daviden

Så här ser Firefox på Linux ut när det fladdar till:
KSbug.png
+1.... o_O:wtf:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Går säkert att filtrera bort enbart översta raden med Adblock, om det är viktigt för er.
Vi kan inte ta hänsyn till tredjepartsmjukvara som filtrerar webbsidor. Att det ska se bra ut (och gå fort!) i de existerande webbläsarna (utan en massa plugins) är jobb nog...
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Går säkert att filtrera bort enbart översta raden med Adblock, om det är viktigt för er.
Vi kan inte ta hänsyn till tredjepartsmjukvara som filtrerar webbsidor. Att det ska se bra ut (och gå fort!) i de existerande webbläsarna (utan en massa plugins) är jobb nog...
Fixade med Adblock, det var no deal. Skönt att få problemet löst! Extremt störigt med allt hackande när man scrollar KS-sida upp och KS-sida ned :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag har aldrig haft Adblock och jag mår bra. Vad för sidor besöker ni egentligen?
Du kanske har gott med tålamod. Jag tycker det blir jobbigt för ögat med all jävla plottrigt reklamskit. Man får scrolla mycket mer med reklam.
Och, med Adblock slipper en framförallt se fanskapet, viss reklam är dessutom rent av motbjudande.. Adblock är gratis & smidigt, så, varför inte undrar jag?

Helt vanliga sidor man besöker dagligen såsom dagstidningar, Facebook etc har ju mer reklam än något annat på sina sidor..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Går säkert att filtrera bort enbart översta raden med Adblock, om det är viktigt för er.
Vi kan inte ta hänsyn till tredjepartsmjukvara som filtrerar webbsidor. Att det ska se bra ut (och gå fort!) i de existerande webbläsarna (utan en massa plugins) är jobb nog...
Det är lungt. Ni gör ett bra jobb. Vad jag vet så plockar inte Adblock Plus bort något från KS.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är lungt. Ni gör ett bra jobb. Vad jag vet så plockar inte Adblock Plus bort något från KS.
I default-läge så plockar den bort reklam. Det för att vi lagt annonserna i containers märkta med just ad. Timekeeper-topplisten kan inte läggas i en sådan.
Men som sagt, det finns garanterat funktion för att plocka ut endast classes. Om man vill göra det.

Vi tycker att det vore fair att inte göra det. :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du kanske har gott med tålamod. Jag tycker det blir jobbigt för ögat med all jävla plottrigt reklamskit. Man får scrolla mycket mer med reklam.
Och, med Adblock slipper en framförallt se fanskapet, viss reklam är dessutom rent av motbjudande.. Adblock är gratis & smidigt, så, varför inte undrar jag?

Helt vanliga sidor man besöker dagligen såsom dagstidningar, Facebook etc har ju mer reklam än något annat på sina sidor..

Finns det inget program som kan blockera bilder på Åsa Romson och Gustav Fridolin istället?
 
Topp