• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis Important Timepieces 663 15/4

Nissestr

Diamant
2-Faktor

Katalog är nu uppe efter att ha skjutits fram någon dag. Jag tycker att de fått in klart roligare objekt med bra spridning än vad Kaplans fått in till våren.

Vet inte om jag fattat tycke om någon speciell extra mycket men denna gamla UG:n var helt klart en udda fågel.
IMG_4253.jpeg

Jag gillar att de skriver lite rolig proveniens på många klockor. Även om det inte är superhäftig info, så är det kul att ha lite historik på klockan.
Däremot kan jag tycka det är lite tråkigt när 46% av objekten är Rolex, AP och PP. Även om jag kan förstå att det är populära märken och att det är många som efterfrågar det.
Min favoriter är Cartier Panthere i vitguld, UG Tri-Compax och Reverson från 1933.

Katalog är nu uppe efter att ha skjutits fram någon dag. Jag tycker att de fått in klart roligare objekt med bra spridning än vad Kaplans fått in till våren.

Vet inte om jag fattat tycke om någon speciell extra mycket men denna gamla UG:n var helt klart en udda fågel.
IMG_4253.jpeg
Har du sett den här? Inte exakt lik men nästan

Ska bli kul att se vad Railmastern går för. Tradera-railmaster-fidde, känd från knasbanan-annonstråden, kolllar förhoppningsvis där.
7 st omega klockor, och Railmaster sticker ju där, fantastiskt fin! Något ovanlig med lollipop. Det gjordes ju endel endel udda upplagor av den modellen. Och denna lär man väl inte se så ofta! Lite för dyr för mig då jag håller mig till den utsökta svanen :)

7 st omega klockor, och Railmaster sticker ju där, fantastiskt fin! Något ovanlig med lollipop. Det gjordes ju endel endel udda upplagor av den modellen. Och denna lär man väl inte se så ofta! Lite för dyr för mig då jag håller mig till den utsökta svanen :)
Den var riktigt fin i tavlan, men boett och framför allt länk var väl sådär. Ena av de omöjliga #6-länkbitarna var riktigt illa tilltygad.

Traderahänvisningen är till en Railmaster som snurrat där något år till fantasipris, och en minst sagt otrevlig säljtext.

Själv gillade jag happy diamond. Blir man inte glad av den behöver man nog medicinera.

Den var riktigt fin i tavlan, men boett och framför allt länk var väl sådär. Ena av de omöjliga #6-länkbitarna var riktigt illa tilltygad.

Traderahänvisningen är till en Railmaster som snurrat där något år till fantasipris, och en minst sagt otrevlig säljtext.

Själv gillade jag happy diamond. Blir man inte glad av den behöver man nog medicinera.
Om man har råd så sitter denna chopard nog fint på en dams handled! jag gillar kontrasten på urtavlan! Men som sagt alla dessa klockor är över min prisklass! Men det är inget fel njuta över bilderna! ( Railmaster verkar ha en fantastisk kontrast den också! Åldrats fint! Det är det som tilltalar mig mest!! Någon händig kanske kan fixa till #6 länkarna? De finns ju ändå där vilket är ovanligt! :) (railmaster på tradera skulle jag inte våga bjuda på! För mycket pengar med okända säljare) den ligger dessutom ljusår ifrån denna skönhet på bukowski! Siffrorna går knappast att urskilja! Medans den på bukowski är klart vita mot den svarta bakgrunden på urtavlan. Om någon skulle ta sig ditt fysiskt och se den så får de gärna refera hur den ser ut!

Tillbaka
Topp