• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis satsning

Hur har det egentligen gått för Buckans satsning med Tony och Wallhagen? Inte sett så mycket och google säger inte mycket heller...

Nyfiken...
 

JohnDoe

Rolex
Dagen efter kaplans klockkvalitet. Spännande. Nu blir det konkurrens om köparna. Undrar hur/om prisbilden påverkas?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har sett bilder på två riktigt unika ur, oklart om de kommer med. En AP (som finns i extremt få ex, från 40-50 tal) och en väldigt speciell Rolex. Kan höra om jag får lägga ut bilderna här.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Skoj!
Satt och klickade runt på Bukowskis webb igår och konstaterade att det närmast gått åt fel håll.
Casio, Armani och Gant om vartannat (viss överdrift för effekt). Men som sagt - det är skoj när det lyfts med en sån här grej!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Kommer bli spännande

image.png
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Jag mailade dem för mer än 1v sen angående värdering av 2st (dyra) Heuer jag funderar på att sälja....de har inte svarat. Så dåligt!

Kaplans värderade de på några dagar.....
 
Det verkar ha kommit upp en del lite roligare klockor nu.
Inte "important timepieces", kanske - men ändå.

Att fotografera mot Kolmårdsmarmor tycker jag däremot inte var något snilledrag. Det finns säkert en anledning till att andra hus (och Bukowskis överlag) fotograferar mot ljus, enfärgad, bakgrund.

https://www.bukowskis.com/sv/lots/category/klockor-ur/city/all

Satan vilket trött utbud. Inga trevliga digitala klockor som erbjuds bara trista klockor med visare.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror inte att man ska lägga för stor vikt på de vanliga småauktionerna. De är vad det är..

Klockorna som visats i tråden är bara en liten del av det som kommer att auktioneras ut. Det mest imponerande för mig var konstigt nog en Omega i otroligt skick. Lustigt när den sticker ut bland giltrollar och Paul Newman. :)
 
Topp