• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Buler

JakobZ skrev:
Hej och välkommen!

Jag ser inga bilder!

Tackar!

Lustigt, de finns och syns där i min post längst ner. Klickar man på bilderna så kan man se dem i orginal storlek. :?:

Provar ett annat sätt...

Bilagor

• IMG_0093.JPG
    IMG_0093.JPG
    770.2 KB · Visningar: 656
Här kommer foto nummer två.

Bilagor

• IMG_0097.JPG
    IMG_0097.JPG
    744.9 KB · Visningar: 631
Då har jag hämtat hem min lilla Buler idag.

Urmakaren bytte glas och vi satte ett nytt armband i läder på den. Tyvärr måste klockan tillbaka för en riktig service då kronan glappar, packningarna är kaputt och urverket måste smörjas, detta enligt urmakaren själv. Det får vänta till någon gång efter årsskiftet.

Men villken skillnad det blev med det lilla arbete som har gjorts. :D

Två avslutande bilder för jämnförelse av bla storlek.

Bilagor

• DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    203.7 KB · Visningar: 482
  • DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    344.1 KB · Visningar: 483
  • DSC_0006 (2).jpg
    DSC_0006 (2).jpg
    365.9 KB · Visningar: 475
  • DSC_0007.JPG
    DSC_0007.JPG
    304.1 KB · Visningar: 476
  • DSC_0008 (2).jpg
    DSC_0008 (2).jpg
    312.8 KB · Visningar: 470
  • DSC_0009.JPG
    DSC_0009.JPG
    265.5 KB · Visningar: 476
  • DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    649.7 KB · Visningar: 472
  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    531.7 KB · Visningar: 469
Kul att se ett handledsskott, anade inte att den var så stor i boetten...ovanlig modell indeed. Nytt glas gör susen för det mesta och är tillsammans med boettvätt de åtgärder som med minsta instans förvandlar en klocka till det bättre. :)

Ariste skrev:
Kul att se ett handledsskott, anade inte att den var så stor i boetten...ovanlig modell indeed. Nytt glas gör susen för det mesta och är tillsammans med boettvätt de åtgärder som med minsta instans förvandlar en klocka till det bättre. :)

Den ser stor ut på mina tunna handleder tillsamans med ett armband som är 18mm. :) Buler tillverkade lågbudgetklockor, så den har ju inget högre samlarvärde. Att den är lite udda med tanke på att ingen kan placera exakt när den tillverkades + form och stil gör den lite intressant.

Den är en keeper pga av sentimentala skäl, och det är ju där "värdet" ligger också i en klocka som denna. :)

Plastic Fantastic
Köpte denna Buler för några månader sedan och fick hem den nyligen i ett paket från urmakaren, den är onekligen speciell och huserar inget höjdarverk direkt men inget man ser dagligdags (som tur är kanske).

IMG_6286_zps88cbea3f.jpg

IMG_6244_zps15331680.jpg

IMG_6245_zps396d819a.jpg

IMG_6246_zps51c7acba.jpg

IMG_6247_zps6f8b6931.jpg

IMG_6248_zpscb65c31f.jpg

Är Buler något att ha? Ingen kritik utan mer en fråga då jag sett denna klocka och tycker den ser rätt intressant ut:
buler4.JPG

Något att satsa på eller bara dissa?
/J

Är Buler något att ha? Ingen kritik utan mer en fråga då jag sett denna klocka och tycker den ser rätt intressant ut:
buler4.JPG

Något att satsa på eller bara dissa?
/J
Jag har haft en liknande och skulle väl inte köpa en till igen. Lågbudget, högtickande 1-juvelers verk.
Men om du verkligen gillar den, kan den väl vara värd en hundralapp...

Tillbaka
Topp