• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulgari SD42S, den fula ankungen - upprättelsen?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag brukar kalla den det - min fula ankunge. Det är en klocka som inte faller alla i smaken. Men det är något med det fulsnygga samt att den är byggd som en tank och är en riktigt bra dykarklocka. Jag vet inte så mycket om populäriteten då dessa är rätt ovanliga (det finns olika storlekar och modeller på dessa dykare som numera utgått ur sortimentet) men de har gått att hitta till väldigt rimliga priser här uppe i Norden. Jag tror det har att göra med att Bulgari mer appellerar den latinska smaken. Läs mer om klockorna här;
https://klocksnack.se/threads/nyinkommet-udda-fågel-eller-snarare-fisk-bulgari-diagono-sd42s.19553/
IMG_3455.PNG


När jag tittade på Lauritz så hittade jag en identisk ref SD42S som min i använt skick där budet ligger uppe på 35 tkr med provision vilket nästan är uppe i listpriset (ca 40 tkr) när de såldes. Är det en trendvändning eller bara en engångsföreteelse?
http://www.lauritz.com/sv/auktion/b...professional-herrearmbaandsur-af-st/i3709122/

Kool är den i vilket fall som tycker jag :)
Här bilder från i våras då jag var ute och dök i Atlanten utanför Kanarieöarna.
GOPR0138.JPG
GOPR0145.JPG
Skärmklipp10.PNG
Skärmklipp12.PNG

Skärmklipp3.PNG


Skärmklipp13.PNG

Selfie! (bild tagen av misstag)

Mer bilder
IMG_3457.PNG
IMG_3456.PNG
image2.jpg

image.jpg


//Rozzy :D
 

paradis

Audemars
Det är en riktig dyk klocka, kraftigt byggt. Armbandet passar perfekt . Jag gillar den ,visste inte att Bvlgari , hade ens dykklockor.
 

Simpatico

Rolex
Får tummen upp av mig. Som sagt fulsnygg så den blir kool.
Grymt bastant pjäs. Fina fisken.
Gillar att du använder den som det var tänkt - för dykning.
 

plattfot

Rolex
Inget för mig - kanske är det för jag tycker den påminner om Seiko Monster som jag aldrig förstått mig på.
Kanske det är annorlunda om man ser den live. Har hänt tidigare att jag gjort en kovändning efter att ha haft klockan i handen.
 

_jonte

Patek
Hur kool som helst! Har vart och nosat på denna flera gånger.. får nog göra slag i saken snart... :)

Fråga: finns det en länk som passar denna boett?
 
Topp