• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova köpråd

erhol

Omega
Snöat in på Bulova, tittat på både lunar pilot men även några curv modeller bla 96a155 och 96a186. Någon som har erfarenhet av dessa modeller?
Kvalitetskänsla?
Är 262khz urverken så exakta som Bulova uppger?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snöat in på Bulova, tittat på både lunar pilot men även några curv modeller bla 96a155 och 96a186. Någon som har erfarenhet av dessa modeller?
Kvalitetskänsla?
Är 262khz urverken så exakta som Bulova uppger?
Väldigt bra, men ganska stor. Man bör kunna ha klockor med l2l på över 50 mm.
 

erhol

Omega
Fått samma input om storleken via pm, vad skulle ni rekommendera att man har för omkrets på handleden för att den inte ska se sjukt stor ut?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Erfarenhet av Corvette modeller i 45mm utförande, upplevs de mindre i storlek pga designen?
Just diametern är sällan problemet, utan längden från tipparna på bandhornen, tycker jag. Böjda eller vinklade bandhorn gör mycket för att avhjälpa problemet, men de till Bulova Moonwatch är inte speciellt medgörliga. Svårt att säga hur stor handled man behöver, men om du mäter tvärs över handleden eller jämför med andra klockor du har så kan du få en uppfattning.
 

erhol

Omega
Tittat på olika curv modeller isf moonwatch så då är det kanske en sådan man ska satsa på i första hand även om det tar emot lite, moon watch är ju väldigt snygg och med en historia.
 

erhol

Omega
Fått hem en 96a186 och skillnaden mot lunar pilot, som jag provade i butik men glömde fota, är märkbar. Det kurvade gör att klockan känns mindre än sina 45mm. Klockan är fortfarande stor, på mina 17,5cm veka handleder, så det blir annan klocka i sommar när kortärmat åker på.
IMG_20200224_201419.jpg
IMG_20200224_201410.jpg
 
Topp