• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova pris?

Nexus

Panerai
Det är skillnad på Bulova och Bulova :) Just den där klockan är rent kvalitetsmässigt riktigt god, och dessutom av en både populär och ovanlig modell.
Har dessutom hört rykten om att TS behöver en ny iPhoneladdare...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Du absolut inte den första som tycker det är högt pris! Och det är det :)

Seiko dykare i mängder, Glycine combat sub, Lite Longines, Certina, Tissot. Vintage kronografer och dressare. För att nämna lite :)
 

Onelund

Rolex
Finns inga dumma frågor, bara dumma svar


Finns en anledning till att den inte är såld, för det priset som den ligger ute för finns det i mina ögon mkt bättre klockor att "investera" i
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
I och med att det nu har diskuterats om denna Bulova i 2 trådar måste det ju betyda att denna klocka är väldigt intressant. Jag kanske borde höja priset?
 

Icaras

Rolex
Hade inte gett mer än 3k för en sådan trots boxar osv. Men har ingen koll på om detta är någon nytillverkad/limited/ovanlig modell.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Precis, vi tog också bort möjligheten att skriva i säljtråden för att frågor istället skall luftas på öppna. Personligen har jag ingen aning om vad ditt ex är värt. Utgår dock från att det finns andra som vet.

Till motsats mot många andra så tycker jag det är bra, och jag tycker det är nyttigt att man skriver en sådan här tråd om man vill ha tips, hjälp eller förklaring.

Och som svar till övriga infogar jag här det jag skrivit till många andra i PM om varför priset är "högt":
Mitt exemplar är i ett väldigt fint skick, länken är tajt för sin ålder som jag förklarat i annonsen och den kantiga kronan är kvar. Hittar man ett annat exemplar på tex Ebay ska man kolla just kronan och länken. Som de flesta säkert redan vet är det svårt att få tag på denna klocka och den har en, för mig, intressant myt/historia vilket i min värld betingar ett högre värde.

Sen har jag varit öppen med att jag gärna tar emot bud.
 

HumperE3

Breitling
Trevligt att så många svarade!

Ja jag menade absolut inget dåligt jag bara undrade lite om klockan och motsvarande i samma prisklass :).

Efter ha kikat runt så känns den helt enkelt för dyr för mig, visst för sådana som skicket och boxen är riktigt viktigt kan de säkert vara värd det. Men jag importerar då hellre någon för mindre än hälften av priset.

Tack för alla tips, tar gärna mera! :D
 

Sjobedan

Rolex
Till motsats mot många andra så tycker jag det är bra, och jag tycker det är nyttigt att man skriver en sådan här tråd om man vill ha tips, hjälp eller förklaring.

Och som svar till övriga infogar jag här det jag skrivit till många andra i PM om varför priset är "högt":
Mitt exemplar är i ett väldigt fint skick, länken är tajt för sin ålder som jag förklarat i annonsen och den kantiga kronan är kvar. Hittar man ett annat exemplar på tex Ebay ska man kolla just kronan och länken. Som de flesta säkert redan vet är det svårt att få tag på denna klocka och den har en, för mig, intressant myt/historia vilket i min värld betingar ett högre värde.

Sen har jag varit öppen med att jag gärna tar emot bud.


Tillgång och efterfrågan är väl det som styr priset. Tycker det är ett Fair pris på klockan. :)
 

mosse

Omega
Har gjort lite research om just denna modell då jag också är intresserad av den och det är utan tvekan att priset är i högsta laget. Däremot om de är för högt eller ej det beror ju helt på utbudet. Utbudet för tillfället väldigt lågt vilket kanske motiverar det höga priset. Det har under de senaste åren sålts likadan modell i olika skick för omkring 1500-7000 kr med och utan boxar.

Till din fråga så finns de otroligt mycket i samma prisklass och det är svårt att svara då du bara ger ett pris och inte någonting om design? märke? storlek? specifikationer? funktioner? osv... Blir lite som att fråga efter vad de finns för bilar mellan 150k-350k.. en JÄVLA massa :)
Men jag kan väl rekommendera glycine combat sub om du gillar designen. Mycket trevlig klocka för omkring 5 papp.
 

hedbrg

Panerai
Eftersom priset är diskuterbart tycker jag ändå priset känns hyfsat. Inte "priced to sell" men med lite tålamod så betalar nog någon gladeligen priset, särskilt då man ser dom så sällan.
 

hedbrg

Panerai
Nu är ni för snälla, en trött totalplankning från en tveksam tillverkare är inte värd dessa pengar.

Vid någon brytpunkt känns det som såna här plankningar går från att vara just plankning till vintage istället, och att man ser lite mellan fingrarna på det då. Heuer-dykare, t.ex?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har gjort lite research om just denna modell då jag också är intresserad av den och det är utan tvekan att priset är i högsta laget. Däremot om de är för högt eller ej det beror ju helt på utbudet. Utbudet för tillfället väldigt lågt vilket kanske motiverar det höga priset. Det har under de senaste åren sålts likadan modell i olika skick för omkring 1500-7000 kr med och utan boxar.

Till din fråga så finns de otroligt mycket i samma prisklass och det är svårt att svara då du bara ger ett pris och inte någonting om design? märke? storlek? specifikationer? funktioner? osv... Blir lite som att fråga efter vad de finns för bilar mellan 150k-350k.. en JÄVLA massa :)
Men jag kan väl rekommendera glycine combat sub om du gillar designen. Mycket trevlig klocka för omkring 5 papp.
Är det då ett för högt pris om utbudet är så lågt som du säger? Du har ju sökt ett tag, vad kommer det sig att du inte köpt någon annan?
 

mosse

Omega
Jag skrev inte att de var FÖR högt. I högsta laget är de utan tvekan, den har ju inte sålts på en månad. Utbudet är nästan noll, därför jag inte köpt någon. :)
 
Topp