• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Bulova Snorkel Automatic 666 feet - Prisbump 26/3

Pris
5500
Returpolicy
Retur om annonsen anses missvisande
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD
Pris: 5500:- (tidigare 6000)

Avyttrar min ”djävulsdykare” då den får allt mindre tid på handleden. Osäker på årtal, men det mesta pekar på tidigt 70-tal.
Vet att det har cirkulerat ett liknande objekt på KS, dock är detta, så vitt jag vet, det enda exemplaret med både ”Automatic” och ”666 feet” på tavlan. Vet även att det tidigare har sålts ett antal accutron-modeller med quartsverk.

Storlek: 38 mm
Urverk: Swiss 23 jewels Bulova Cal. 11 AOACB Automatic Day Date (Servad 2017-10-27, bilder från förra ägaren)
Krona: Original stämplad Bulova
Länk: Original stämplad Bulova. Kommer med två extra länkbitar.
Boett: Text på baksidan är svag, men fortfarande syns Stainless steel 666 feet”.

Skick
  • Klockan är i mycket bra skick så när som på en ding på insert mellan 5 och 10 minutersmarkeringen. Har försökt fånga detta på bilderna. Ingenting som påverkar funktionen, den klickar och roterar åt båda hållen precis som den ska.
  • Länken är i gott skick med lite spel. Sitter grymt skönt på handleden.
  • Klockan dras upp mjukt och fint. Servad 2017-10-27 enligt förra ägaren.
  • Fin och jämn patina på visare och index. Den orangea 15 minutersdelen av bezeln har gått från en mörk orange till ljus. Fin, jämnt svart, tavla med T swiss T markering.

Försäljning
F2F i Göteborg eller skickas mot fraktkostnad. Retur om annonsen anses missvisande. Jag har försökt vara så noggrann och detaljerad som möjligt. Inga byten.

Referenser
Första försäljningen på KS, så tyvärr inga referenser. Har dock köpt ett antal klockor här tidigare. Naturligtvis är det svårt att gå i god för sig själv, men vill ändå för sakens skull säga att jag är en ärlig person med ett genuint klockintresse och har inte för avsikt att lura någon på stålar.

Bildkavalkad
IMG_4159.jpg
IMG_4161.jpg
IMG_4162.jpg
IMG_4163.jpg
IMG_4164.jpg
IMG_4166.jpg
IMG_4167.jpg
IMG_4169.jpg
IMG_4170.jpg
IMG_4172.jpg
IMG_4174.jpg
urverk 1.png
urverk 2.png


Tack KS för annonsplats!
 
Senast ändrad:
Topp