• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Butik i Stockholm som fixar vintage?

SSL

Audemars
Nu tar jag upp en fråga som redan ställts massor av gånger. Men jag skulle precis iväg till Farfars Klocka på Söder och gled in på hemsidan nu. "sommarstängt till mitten av augusti". Fan jag hade ju planerat.

Vet att det ska finnas nån mer välkänd vintagefixare i Stockholm, men minns inte butiken. Och tänkte även fråga om det kanske finns fler?
 

SSL

Audemars
Werner ABC på hornsgatan står väl i paritet med farfars. Föredrar dock farfars


Juste, tack. Nån speciell anledning? Vet att jag valde Farfars pga någonting som sagts här, men minns inte vad det var. Kan ha varit att han som äger ABC inte alltid var världens roligaste att ha att göra med. Men minns inte som sagt.
 

Marckus

Panerai
Farfars har för mig blivit billigare och har alltid gladeligen tagit emot mina klockor. Givetvis är det beroende på klocka, men exempelvis kostar nyare omega-modeller lika mycket att serva hos werner som hos AD. Vintageklockor är inte lika blodigt. Sväng förbi och hör vad han säger!
 

SSL

Audemars
Farfars har för mig blivit billigare och har alltid gladeligen tagit emot mina klockor. Givetvis är det beroende på klocka, men exempelvis kostar nyare omega-modeller lika mycket att serva hos werner som hos AD. Vintageklockor är inte lika blodigt. Sväng förbi och hör vad han säger!


A tänkte göra det. Tack igen
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte det billigaste alternativet kanske, men Rob E tar ju även hand om vintage.
 

David74

Omega
Var förbi farfars idag. De hade egentligen stängt men de var där och städade så de tog emot min klocka. Får tillbaka den i september.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Untitled

Omega
Var förbi farfars idag. De hade egentligen stängt men de var där och städade så de tog emot min klocka. Får tillbaka den i september.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vilken tur. Var där med två automatiska Omega i maj och då tog han inte in automatiskt på service förens i augusti.. Däremot bytte han ett par delar i den ena klockan på ett par dagar för en struntsumma vilket fick den att fungera. Fick riktigt bra vibbar och kommer att serva där när det är dags i höst.
 
Topp