• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Butiker i hamburg?

Åsa A

Basic
Hej
Ska besöka Hamburg och undrar om någon har tips på secondhand/vintagebutiker med begagnade klockor, gärna Panerai, Rolex mm.

Tack på förhand

Kommer inte ihåg exakt vad gatorna eller butikerna hette men det låg klockbutiker av alla dess slag vid området över bron sett från Rådhuset och torget framför. Bara genom att strosa där skulle jag tro att du kommer att hitta i vart fall vintage Rolex. Det gjorde jag under min korta visit i Hamburg nu i helgen.

Naiv fråga kanske, men är på väg till Hamburg och är nyfiken på om det går att få tag på Submariners där i butik hos AD?

Naiv fråga kanske, men är på väg till Hamburg och är nyfiken på om det går att få tag på Submariners där i butik hos AD?

Tillgången på Subs är extremt liten för närvarande. Utan historik hos någon AD kommer du med största sannolikhet inte få ut en enda stålklocka över 36mm hos en Rolex-AD. Jag gissar (baserat på att jag varit hos 4 ADs i Italien sista veckan) att de kommer ha massa versioner av DJ (endast guld/stål om du vill ha större än 36) ev en airking, några YMs och några helguldare. Kika in gråhandlare istället för subs och var beredd att betala ett premium.

Tillgången på Subs är extremt liten för närvarande. Utan historik hos någon AD kommer du med största sannolikhet inte få ut en enda stålklocka över 36mm hos en Rolex-AD. Jag gissar (baserat på att jag varit hos 4 ADs i Italien sista veckan) att de kommer ha massa versioner av DJ (endast guld/stål om du vill ha större än 36) ev en airking, några YMs och några helguldare. Kika in gråhandlare istället för subs och var beredd att betala ett premium.

Tack för svar. Både i Stockholm och på Mallorca har de haft GMT-2 inne när jag varit på besök. Kanske bara tur. Köpte också min Oyster Perpetual 39 mm på Nymans helt ny när jag knallade in slumpmässigt en gång. Därav min fråga.

Tack för svar. Både i Stockholm och på Mallorca har de haft GMT-2 inne när jag varit på besök. Kanske bara tur. Köpte också min Oyster Perpetual 39 mm på Nymans helt ny när jag knallade in slumpmässigt en gång. Därav min fråga.

GMT II i butiken??? Nar var detta och pratar du om SS eller helguld?

I Stockholm har de en GMT-2 inne nu, men 400k är lite overkill för mig. De har även två subs av det lite ”dyrare” slaget.

I Stockholm har de en GMT-2 inne nu, men 400k är lite overkill för mig. De har även två subs av det lite ”dyrare” slaget.

sorry skulle varit tydligare- jag menade stålklockor. Exvis: BLRO och BLNR. Guld/stål är inte ovanligt, inte heller helguld (sen finns vissa undantag på modeller som är ovanliga även i dessa kombinationer).

Mitt tips är att kolla. De flesta är trevliga om inte annat får du en trevlig pratstund!

Tillbaka
Topp