• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Butiker i Malmö

J.Hall

Omega
Hej!

Hittat liknande trådar om Stockholm, London etc. men ingen om Malmö.

Jag undrar lite över utbudet av affärer i Malmö, vilka som är bra/mindre bra, vad dem har i sortimentet och läget/adressen.

Den jag har hittat är : http://bergstromsur.com/ som ligger vid Gustav Adolfs torg.

Jag ska ner till Malmö och bo precis intill så jag tänkte kika in, men det kanske finns andra affärer i närheten som är värda ett besök?
 

J.Hall

Omega
Tack! Då kan man slå ihjäl några timmar imorgon eftermiddag.
Hours, är det butiken som ligger i Emporia? Spännande utbud hur som helst.

Som sagt, fyll gärna på och komplettera :)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Huke har två butiker, en i Hansagallerian och en på gågatan i närheten. De dyrare märkena finns numera bara på gågatan. Servicenivån har varierat stort när jag varit där. Bergströms Ur på Gustav Adolfs torg har en lite opersonlig butik och även där har nivån varierat. Både Hukes och Bergströms är dock klart värda ett besök.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Huke har två butiker, en i Hansagallerian och en på gågatan i närheten. De dyrare märkena finns numera bara på gågatan. Servicenivån har varierat stort när jag varit där. Bergströms Ur på Gustav Adolfs torg har en lite opersonlig butik och även där har nivån varierat. Både Hukes och Bergströms är dock klart värda ett besök.
På vilket sätt tycker du att Bergströms Urs butik är opersonlig?
 

chff

Cartier
Tack! Då kan man slå ihjäl några timmar imorgon eftermiddag.
Hours, är det butiken som ligger i Emporia? Spännande utbud hur som helst.

Som sagt, fyll gärna på och komplettera :)


Helt rätt, Hours ligger på emporia, Hukes har en på Baltzarsgatan(där den korsar gågatan), en inne på hansagallerian och Bergströms ligger på Gustav Adolfs torg, vilket du iofs redan visste :).
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
På vilket sätt tycker du att Bergströms Urs butik är opersonlig?


Utformningen av lokalen i första hand. Sterilt och med pansarglasburarna känns det lite som att man går in i en bunker. Förstår att det beror på säkerhetstänk men det blir tyvärr en opersonlig känsla.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Utformningen av lokalen i första hand. Sterilt och med pansarglasburarna känns det lite som att man går in i en bunker. Förstår att det beror på säkerhetstänk men det blir tyvärr en opersonlig känsla.
Dom tidsstyrda glasen och säkerhetsslussen kommer man tyvärr inte undan med så mycket godsaker i montrarna, har du blivit bra bemött?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Dom tidsstyrda glasen och säkerhetsslussen kommer man tyvärr inte undan med så mycket godsaker i montrarna, har du blivit bra bemött?


I huvudsak ja. Har dock varit tillfällen då jag tyckt att kunskapsnivån inte hållit måttet + att det var lite svajjigt i kontakt/information när jag hade en klocka inne på service. Sedan är de som alla andra AD, dvs de svarar inte på mejl.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
I huvudsak ja. Har dock varit tillfällen då jag tyckt att kunskapsnivån inte hållit måttet + att det var lite svajjigt i kontakt/information när jag hade en klocka inne på service. Sedan är de som alla andra AD, dvs de svarar inte på mejl.
Tror att man ska ha tur att komma in när Antti är där, för då får man dels en en god service, dels en kille som gillar att prata klockor (och verkar veta vad han pratar om) :)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Hukes är bra i min ögon... Om man får rätt person som hjälper en. Hours på emporia har jag inte fått bra service de två gånger jag var där.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Mycket blandade åsikter om Hukes. Mest dåliga tycker jag mig ana. Tar tydligen 400kr för att korta länk. Jag och tjejen har handlat där. Inget konstigt men inget bra i heller. Jag hade personligen valt ngn annan affär med det baseras mest på gut feeling
 

Icaras

Rolex
Hours: Tråkig butik, personalen jag talade med (vid mitt enda besök) verkade ha samma kunskapsnivå som UR & Penns personal - låg.

Hukes: Varierar mycker beroende på vem som står i butiken. Den asiatiska tjejen (namn?) har under några av mina besök fått mig att tro att jag slösar bort hennes tid, såg mig inte som en potentiell kund? ;). Däremot sken ägaren (Bernad?) upp när vi på en gtg traskade in i butiken. Dröjde inte länge förens han visade sin samling av ovanliga speedys :D

Bergströms: Har inte så mycket erfarnhet av någon i personalen förutom Antii som är en riktig toppenkille :). Alltid gett mig en bra upplevelse.
 

JAkesson

Omega
Hours på Emporia.. Det är bergströms parfymklocksfilial. Träffade en mycket trevlig och kompetent säljare där när jag kikade på Tudor. De hade bara begr sortiment i kombination med parfymklockor. Resten fanns inne i stan i huvudbutiken. Klockan som han själv bar, black bay, fanns tex inte på ,hours.
 

Rulle

Audemars
Hours: Tråkig butik, personalen jag talade med (vid mitt enda besök) verkade ha samma kunskapsnivå som UR & Penns personal - låg.

Hukes: Varierar mycker beroende på vem som står i butiken. Den asiatiska tjejen (namn?) har under några av mina besök fått mig att tro att jag slösar bort hennes tid, såg mig inte som en potentiell kund? ;). Däremot sken ägaren (Bernad?) upp när vi på en gtg traskade in i butiken. Dröjde inte länge förens han visade sin samling av ovanliga speedys :D

Bergströms: Har inte så mycket erfarnhet av någon i personalen förutom Antii som är en riktig toppenkille :). Alltid gett mig en bra upplevelse.


Angående Huke!

Bernhard har tyvärr gått bort (i cancer har jag för mig) men var en riktigt trevlig gammal man!

Nu är det sönerna Torsten & Ralf som styr!
Torsten är urmakarn på hansa butiken & Ralf är på baltzargatan (hans son jobbar också där)

Har alltid fått toppen service av Torsten på hansa så tummen upp från mig!!

Hours butiken på emporia har väl inget att göra med Bergströms?!? (Kanske att dom anlitar Bergströms när det kommer till serviceärenden?!?)
Det polska paret som jobbar där var innan i klockbutiken på burlövs center(som nu också heter hours men säljer typ krimskrams!)

OM denna butiken har någon slags koppling till Bergströms så är detta bara pinsamt för sämre kunskap om klockor har jag aldrig vatt med om!
Träffade visserligen en medelålders herre där sist som faktiskt var trevlig men av alla andra gånger jag varit där inne har jag fått skit service!
Frågade om urverket i en black bay och fick som svar "det är ett automatiskt urverk, kolla på internet allt finns där" ...
Den kommentaren gör iallafall att jag tillåmed hade känt mig säkrare med köpet om man köpt från tex uret! Förstår inte hur vissa butiker kan få lov att sälja dyrare märken som tex TAG & tudor...(tror jag hade fått bättre hjälp på
Ur & penn än i denna butiken)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hours på Emporia.. Det är bergströms parfymklocksfilial. Träffade en mycket trevlig och kompetent säljare där när jag kikade på Tudor. De hade bara begr sortiment i kombination med parfymklockor. Resten fanns inne i stan i huvudbutiken. Klockan som han själv bar, black bay, fanns tex inte på ,hours.
Jag har provat en tudor BB på emporia för någon vecka sedan, så nog har de dessa av och till.

Jag blev inte så imponerad av hours.
 

JAkesson

Omega
Ok, jag tar inte gift på att Bergströms och Hours är sammanlänkade.

Jag hängde på låset i en affär bredvid Hours en lördag morgon då de öppnande då jag avskyr shoppingcentrum. Sprang in på Hours 5 minuter senare och var själv i affären en stund. Kollade på lite Tudor och Longines. BB hade dem men när jag frågade efter Black Shield (fick slå upp det nu, kan inte Tudor alls) så sa han något i stil med: "Den har vi tyvärr bara nere i butiken på Gustav Adolfs torg (Bergströms)".

Jag frågade också efter winders. Då Hours hade mycket begränsat sortiment av Modalo så refererade han igen ner till Bergströms. Igen tolkade jag att det var under samma paraply!

Så.. i mitt sömndruckna tillstånd så finns det RISK att jag kan ha fel :)

Han var dock mycket kunnig, trevlig man runt 40 med en blå tudor som han inte heller hade på Hours.

Hittar ingen länk mellan företagen på nätet mer än att de verkar använt samma byggföretag (och är ref.kunder).
Denna är sjukt långsökt.. http://www.jwj.se/om-jwj-11782181
 

Rulle

Audemars
Men dom har skickat mig till bergströms med för att kolla "bergströms har större sortiment"

Men ingen affär som jag hade köpt en dyrare klocka i som sagt!
Det polska paret har ju bland annat sålt omega på burlövs center i rätt många år så dom borde vara kunniga men tyvärr långt därifrån!!
 

Rulle

Audemars
Rätt sjukt att du lyckas hitta en koppling mellan företagen ! Hahahaha !!!!!

Med dom stalker kunskaperna borde du ju kunna bli polis! [emoji108]
 
Huke har alltid varit otroligt hjälpsamma per telefon, i butik har jag dock haft blandat (alltid trevliga och så men kunskapen har varierat). Det har alltid varit enkelt att fråga om det finns någon mer kunnig inom det jag försöker få svar inom.

Ang Hours på Emporia så har de visserligen klockor av Tag Heuer, Longiness osv osv. Men jag klassar den butiken som en finare ur&penn, kunskapen finns inte där och servicen är "meh" . Mitt intryck är att de vet hur man öppnar en boett och byta batter på en qvartz klocka, inte mer. (Bör nämnas att jag inte träffat den 40 åriga mannen utan en yngre).
 
Topp