• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Butiker i Malmö

Rulle

Audemars
Huke har alltid varit otroligt hjälpsamma per telefon, i butik har jag dock haft blandat (alltid trevliga och så men kunskapen har varierat). Det har alltid varit enkelt att fråga om det finns någon mer kunnig inom det jag försöker få svar inom.

Ang Hours på Emporia så har de visserligen klockor av Tag Heuer, Longiness osv osv. Men jag klassar den butiken som en finare ur&penn, kunskapen finns inte där och servicen är "meh" . Mitt intryck är att de vet hur man öppnar en boett och byta batter på en qvartz klocka, inte mer. (Bör nämnas att jag inte träffat den 40 åriga mannen utan en yngre).


Är man på huke ska man snacka om torsten på hansa butiken! Grymt härlig herre [emoji106]

Angående hours så va jag där inne igår på skoj å vill få råd om vf man ska ha en monaco!
"Det är en bra klocka, den är automatisk"

Jag -Det är nästan i rolex terrotorium när vi snackar priset....
Gubben- det är en monaco, bra klocka, har alltid kostar så här mycket...
Jag- det är inte ens ett inhouseverk ?!
Gubben- jo det är deras eget verk det ser du där bak på urverket...

Påvägen hem så satt jag och va lite halvrädd å tänkte på hur märken kan låta såna klåpare sälja klockor så jag googlade lite!
Hours moderbolag heter goodtime watches (...nåt) och ägs av en jan bobek!
Finns två jan bobek... En i 40-års åldern å en som är 70 ca... Det är den yngre som äger butiken(antagligen den kunniga och son till jan den äldre)

Det roliga är att jan den yngre sitter i styrelsen för bergströms svären....

OM man är kopplad till ett sådan företag och äger en klockbutik på ett shopping center som har öppet 10-20 varje dag i veckan (har ju potential att kunna tjäna stora pengar) hur kan kan då ha sådan personal ?!?

JAN BOBEK DEN YNGRE ..... AVGÅ!
Eller iallafall lär din personal lite om klockor...

Här inne finns de rätt många med rätt tråkiga jobb som sitter inne på mycket kunskap och så har du anställt dessa idioter ?!?!

VF ÄR INTE JAN BOBEK REGGAD HÄR INNE?!
Vill bara kunna plinga till hours här å kasta ut all skit mot dom^^[emoji57]
 

tictac62

Cartier
Är man på huke ska man snacka om torsten på hansa butiken! Grymt härlig herre [emoji106]

Angående hours så va jag där inne igår på skoj å vill få råd om vf man ska ha en monaco!
"Det är en bra klocka, den är automatisk"

Jag -Det är nästan i rolex terrotorium när vi snackar priset....
Gubben- det är en monaco, bra klocka, har alltid kostar så här mycket...
Jag- det är inte ens ett inhouseverk ?!
Gubben- jo det är deras eget verk det ser du där bak på urverket...

Påvägen hem så satt jag och va lite halvrädd å tänkte på hur märken kan låta såna klåpare sälja klockor så jag googlade lite!
Hours moderbolag heter goodtime watches (...nåt) och ägs av en jan bobek!
Finns två jan bobek... En i 40-års åldern å en som är 70 ca... Det är den yngre som äger butiken(antagligen den kunniga och son till jan den äldre)

Det roliga är att jan den yngre sitter i styrelsen för bergströms svären....

OM man är kopplad till ett sådan företag och äger en klockbutik på ett shopping center som har öppet 10-20 varje dag i veckan (har ju potential att kunna tjäna stora pengar) hur kan kan då ha sådan personal ?!?

JAN BOBEK DEN YNGRE ..... AVGÅ!
Eller iallafall lär din personal lite om klockor...

Här inne finns de rätt många med rätt tråkiga jobb som sitter inne på mycket kunskap och så har du anställt dessa idioter ?!?!

VF ÄR INTE JAN BOBEK REGGAD HÄR INNE?!
Vill bara kunna plinga till hours här å kasta ut all skit mot dom^^[emoji57]
 

tictac62

Cartier
Jan Bobek den yngre är delägare i Bergströms ur i Göteborg och Malmö. men inte i Uppsala, den butiken startade Johan Bergström far, en mycket trevlig farbror som jag träffat några gånger på olika klockresor i Schweiz
 

Rulle

Audemars
Kul med mer info!! Trodde först inte på det med att dom kunde ha pt ihop! Rätt sjukt egentligen med tanke på hur illa hours är!
 

tictac62

Cartier
Kul med mer info!! Trodde först inte på det med att dom kunde ha pt ihop! Rätt sjukt egentligen med tanke på hur illa hours är!

Ok, jag har inte varit i Malmö på länge, får väl stanna till, nästa gång man drar till Köpenhamn. Svårt att hitta bra anställda, som har intresse, sen är ju klocksnackare, grymt kunniga om sina favoritmärken!
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Är man på huke ska man snacka om torsten på hansa butiken! Grymt härlig herre [emoji106]

Angående hours så va jag där inne igår på skoj å vill få råd om vf man ska ha en monaco!
"Det är en bra klocka, den är automatisk"

Jag -Det är nästan i rolex terrotorium när vi snackar priset....
Gubben- det är en monaco, bra klocka, har alltid kostar så här mycket...
Jag- det är inte ens ett inhouseverk ?!
Gubben- jo det är deras eget verk det ser du där bak på urverket...

Påvägen hem så satt jag och va lite halvrädd å tänkte på hur märken kan låta såna klåpare sälja klockor så jag googlade lite!
Hours moderbolag heter goodtime watches (...nåt) och ägs av en jan bobek!
Finns två jan bobek... En i 40-års åldern å en som är 70 ca... Det är den yngre som äger butiken(antagligen den kunniga och son till jan den äldre)

Det roliga är att jan den yngre sitter i styrelsen för bergströms svären....

OM man är kopplad till ett sådan företag och äger en klockbutik på ett shopping center som har öppet 10-20 varje dag i veckan (har ju potential att kunna tjäna stora pengar) hur kan kan då ha sådan personal ?!?

JAN BOBEK DEN YNGRE ..... AVGÅ!
Eller iallafall lär din personal lite om klockor...

Här inne finns de rätt många med rätt tråkiga jobb som sitter inne på mycket kunskap och så har du anställt dessa idioter ?!?!

VF ÄR INTE JAN BOBEK REGGAD HÄR INNE?!
Vill bara kunna plinga till hours här å kasta ut all skit mot dom^^[emoji57]
Stor tumme upp angående Torsten på Hansa butiken härifrån också!
 

Jarran

Omega
2-Faktor
Antti på Bergströms är kanon! Entusiastisk och kunnig. Köpte en Explorer II av honom för ett år sedan. Går alltid förbi en sväng där när jag har vägarna förbi. Tycker även sonen som bär glasögon på Huke är helt ok. Handlat även där och alltid blivit bra bemött.
 
En lång uppdatering ang. Huke:

Var precis nere i båda Huke-butikerna och skulle kolla in lite Omega klockor till mig och min son (årsklocka, 2014).

Baltzargatan
Den asiatiska tjejen som tog emot mig var lite sådär, hon var inte otrevlig men gav ett intryck som stressade upp mig och jag kände att måste skynda mig för jag tar hennes tid.

Ville se storlekarna samt färg på två klockor för att se hur det ser ut på min handled. Men hon var lite motvillig och väldigt likgiltig.

Sedan frågade jag lite svårare frågor (eller konstigare frågor, hade en punktlista med mig som jag ville gå igenom) vilket hon gjorde att hon fick hämta de två andra, en äldre och en yngre man med glasögon. Nu pratade vi helt annan känsla, de var ju hur trevliga som helst och jag var nöjd....med de.

Dock så kan jag ju säga att min känsla för butiken förstördes lite och när jag köper mina omega klockor så kommer jag tyvärr inte gå till Huke..Inte denna gången iallafall och om jag går dit i framtiden så kommer jag verkligen att be om någon av de andra två.

Hansagallerian
Var också ute efter en Frederique Constant men dessa fanns i Hansagallerian så jag tog mig dit. Kvinnan med rött hår tog emot mig och var otroligt trevlig. Här visste jag exakt vilken modell jag ville ha, urverk, osv. Men storleken/färg var det jag undrade över. Hon hjälpte, kollade gärna upp information och kan säga att när jag får de nya prisuppgifterna samt leveransinformation så kommer jag att köpa min klocka här. Ett otroligt plus för henne!
 

Havre

Omega
Huke på Hansa är väldigt trevliga och ger grymt fin service. Bergströms har jag bara snabbt varit inne på, men även där var killen (yngre kille ... 35 bast kanske?) väldigt trevlig och påläst.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kör en årsbump på denna, då jag för första gången besökt Antikurmakaren.

Kan inte riktigt komma med något utlåtande ännu, då jag (ännu så länge) bara lämnat in klockan.
Men... Jag kan säga att stället fullkomligt osar kompetens! Kommer säkert att göra fler besök - även efter att jag hämtat ut nu inlämnad klocka.

Dessutom är det svårt att ha något annat än respekt för en man med GMT-Pepsi på ena armen, och Santos på andra! ;)

Något snäva öppettider dock, tors-fre 10-16. Fullt förståeligt, dock!
 
Topp