Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är extremt nöjd med packningen från BuyeeGjorde som alla studenter gör 2026 och frågade AI, enligt den är Buyee kanske inte det bästa alternativet:
1. Neokyo
- Customer Rating: High (~4.6/5 on Trustpilot).
- Strengths: Users frequently praise their safe packaging, attentive customer service, and reliable, fast communication. They have a low, flat commission fee of 250-350 yen per item.
- Best For: Users prioritizing safety, fragile items, and anime/hobby goods.
2. ZenMarket
- Customer Rating: Very High (~4.1/5 on Trustpilot).
- Strengths: Known for having very secure packaging and 60 days of free storage, allowing users to combine many items to save on shipping.
- Best For: Long-term storage (consolidating many small items) and buying from multiple sites (Mercari, Yahoo Auctions, etc.).
3. Buyee
- Customer Rating: Moderate (~3.6/5 on Trustpilot).
- Strengths: Official partner for many sites (Mercari, Yahoo Auctions), making it easy to use, with a very good search interface.
- Weaknesses: Higher service fees and poor packing consolidation (often resulting in large, expensive, and sometimes under-protected boxes).
- Best For: Beginners, those looking for specific coupons, or quick, single-item purchases.
4. Other Notable Mentions
Verdict: If security and reliable customer service are your top priorities, Neokyo or ZenMarket are generally considered better than Buyee.
- One Map by FROM JAPAN: Rated around 4.3/5, noted for having a user-friendly site that searches multiple Japanese platforms simultaneously.
- Japan Rabbit: Often praised for excellent, personalized service but generally has higher fees.
- DeJapan: Good alternative for shopping, especially for items with lower service fees.
Får man fråga vad du köpt från Japan? Yenen är så billig just nu så jag hade väntat mig att kunna plocka upp en klocka till rabatt men priserna i Japan verkar typ vara samma eller högre än i resten av världen.Jag är extremt nöjd med packningen från Buyee
Har tagit hem grejer 9 gånger och blir varje gång förundrad över med vilken precision och stolthet allt är packat. Så den svagheten kan man bortse ifrån tycker jag. Även kundservice har varit bra. Så jag vet inte om jag håller med Trustpilot
Jag kommer inte byta tjänst tror jag, så det är väl bra om någon annan testar så man vet om alternativen är lika bra
Edit:
Blev lite nyfiken på hur Zenmarket hanterar det dolda valutapåslaget jag nämner i beskrivningen, och det verkar faktiskt finnas en fördel med Zenmarket och det är att man kan välja att betala i Yen direkt. Kör man då med Klarna-kortet så slipper man valutaväxlingsavgiften och betalar endast transaktionsavgiften. Det borde ju göra att man hamnar på ca 1,5 % påslag istället för ca 6% som jag räknat ut att det blir från Buyee.
Så den detaljen gör ju att det kan vara värt att testa Zenmarket om man ska köpa något dyrare, tack för att du fick mig att kolla upp det finstilta![]()
40-50 G-Shocks och lite annat småkrams.Får man fråga vad du köpt från Japan? Yenen är så billig just nu så jag hade väntat mig att kunna plocka upp en klocka till rabatt men priserna i Japan verkar typ vara samma eller högre än i resten av världen.
Priserna har drivits upp mestadels av köpsugna kineser.Får man fråga vad du köpt från Japan? Yenen är så billig just nu så jag hade väntat mig att kunna plocka upp en klocka till rabatt men priserna i Japan verkar typ vara samma eller högre än i resten av världen.
Är Japan i detta fall Sapporo eller Yokohama?Jag ska äntligen till Japan i maj! Ni som har varit där, vart ska jag gå för att handla klockor? Är sugen på en JLC Reverso![]()
Förlåt, jag missade den detaljen. Jag ska till Tokyo.Är Japan i detta fall Sapporo eller Yokohama?