• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bvlgari?

Är bvlgari en "perfymklocka" eller vad anser ni?
bv626-3.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Bulgari har ju gjort Diagono chrono rose gold länge i olika utformningar. Testade den i Berlin för massor av år sen och blev förvånad över hur gedigen den kändes. Typ riktigt bra till och med.

Men Bulgari har väl mest lätt-modifierade ETA-urverk i sig (rätta mig om jag har fel) även om vissa modeller har "inhouse". Dock är jag oklar på om deras inhouse-verk är nyskapande på något sätt.

Parfymklocka - nej. Men för de pengarna vill jag (högst subjektivt), ha mer "klocka".
 
Bulgari har ju gjort Diagono chrono rose gold länge i olika utformningar. Testade den i Berlin för massor av år sen och blev förvånad över hur gedigen den kändes. Typ riktigt bra till och med.

Men Bulgari har väl mest lätt-modifierade ETA-urverk i sig (rätta mig om jag har fel) även om vissa modeller har "inhouse". Dock är jag oklar på om deras inhouse-verk är nyskapande på något sätt.

Parfymklocka - nej. Men för de pengarna vill jag (högst subjektivt), ha mer "klocka".
Jag läste någonstans att dom nästintill kopierade eta och döpte det till "inhouse"
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är bvlgari en "perfymklocka" eller vad anser ni?
bv626-3.jpg
För det första, det heter, utalas och stavas Bulgari. Bvlgari är att de skrivit sin logga med romerska bokstäver.
Om Bulgari är ett parfummärke? Jajjamensan, jag har själv en flaska och den luktar gott! Rekommenderas.
adc490830debd89b3ee0897e09211592.jpg


Om klockorna är parfumeklockor? Inte det minsta någonstans. Bulgari är främst en smyckes och juvel tillverkare I den högre ligan. Men sedan sjuttiotalet har man även klockor och den satsningen har man tagit seriöst. Först tog man in Gerald Genta (världens fränsta klockdesigner?!) vars DNA fortfarande återfinns i BVLGARI-BVLGARI / Diagono serien. Sedan har Bulgari även köpt bland annat klockmärket/tillverkaren Gerald Genta och David Roth (high end). Bulgari har dessutom utvecklat egna inhouseverk som bland annat sitter i den läckra Octo-serien.
bulgari-octo-blue-pair-mood-750.jpg


Som Klockodile skriver ovan har annars verken hämtats bland ETAs högre verk samt från Girard Perregaux och Zenith. Det sitter faktiskt El Primero-verk i vissa kronografer.

Min Diagono;
image.jpg

GOPR0138.JPG


Läs mer här!; https://klocksnack.se/threads/nyinkommet-udda-fågel-eller-snarare-fisk-bulgari-diagono-sd42s.19553/ eller här https://klocksnack.se/threads/bulgari-sd42s-den-fula-ankungen-upprättelsen.38773/

//Rozzy

Edit: Tvåa på bollen tydligen, haha!
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För det första, det heter, utalas och stavas Bulgari. Bvlgari är att de skrivit sin logga med romerska bokstäver.
Om Bulgari är ett parfummärke? Jajjamensan, jag har själv en flaska och den luktar gott! Rekommenderas.
adc490830debd89b3ee0897e09211592.jpg


Om klockorna är parfumeklockor? Inte det minsta någonstans. Bulgari är främst en smyckes och juvel tillverkare I den högre ligan. Men sedan sjuttiotalet har man även klockor och den satsningen har man tagit seriöst. Först tog man in Gerald Genta (världens fränsta klockdesigner?!) vars DNA fortfarande återfinns i BVLGARI-BVLGARI / Diagono serien. Sedan har Bulgari även köpt bland annat klockmärket/tillverkaren Gerald Genta och David Roth (high end). Bulgari har dessutom utvecklat egna inhouseverk som bland annat sitter i den läckra Octo-serien. Dessa nedan återfinns endast i ädla metaller.
bulgari-octo-blue-pair-mood-750.jpg


Som Klockodile skriver ovan har annars verken hämtats bland ETAs högre verk samt från Girard Perregaux.

Min Diagono;
image.jpg

GOPR0138.JPG


Läs mer här!; https://klocksnack.se/threads/nyinkommet-udda-fågel-eller-snarare-fisk-bulgari-diagono-sd42s.19553/ eller här https://klocksnack.se/threads/bulgari-sd42s-den-fula-ankungen-upprättelsen.38773/

//Rozzy

Edit: Tvåa på bollen tydligen, haha!
Den Diagonon slår de flesta med en uppercut !
 
För det första, det heter, utalas och stavas Bulgari. Bvlgari är att de skrivit sin logga med romerska bokstäver.
Om Bulgari är ett parfummärke? Jajjamensan, jag har själv en flaska och den luktar gott! Rekommenderas.
adc490830debd89b3ee0897e09211592.jpg


Om klockorna är parfumeklockor? Inte det minsta någonstans. Bulgari är främst en smyckes och juvel tillverkare I den högre ligan. Men sedan sjuttiotalet har man även klockor och den satsningen har man tagit seriöst. Först tog man in Gerald Genta (världens fränsta klockdesigner?!) vars DNA fortfarande återfinns i BVLGARI-BVLGARI / Diagono serien. Sedan har Bulgari även köpt bland annat klockmärket/tillverkaren Gerald Genta och David Roth (high end). Bulgari har dessutom utvecklat egna inhouseverk som bland annat sitter i den läckra Octo-serien. Dessa nedan återfinns endast i ädla metaller.
bulgari-octo-blue-pair-mood-750.jpg


Som Klockodile skriver ovan har annars verken hämtats bland ETAs högre verk samt från Girard Perregaux.

Min Diagono;
image.jpg

GOPR0138.JPG


Läs mer här!; https://klocksnack.se/threads/nyinkommet-udda-fågel-eller-snarare-fisk-bulgari-diagono-sd42s.19553/ eller här https://klocksnack.se/threads/bulgari-sd42s-den-fula-ankungen-upprättelsen.38773/

//Rozzy

Edit: Tvåa på bollen tydligen, haha!
Grymt!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jo, men 60k för en helt ny är ju bra. Då hat jag ju 40k kvar till skoj :)

Personligen gillar jag när folk är lite annorlunda och inte bara köper självklara klockor typ Rolex sub. Men har du planer på att sälja den vidare i framtiden är Bulgari ett såklart svårare märke än Rolex, Omega, IWC, osv.

Har du någon referens på den så vi göra lite research på urverk m.m.?

Jag gillade verkligen "känslan" i klockan när jag testade den. Kändes väldigt bra och finish var enormt bra vill jag minnas.
 
Topp