Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var köper du dina armband? Byter du dom själv?Kul att du är sugen på att byta! Jag ägde själv den första generationens Action Diver som följde med under många år. Bland annat bytte jag länken till ett läderband då jag tog studenten och jag hade även gymmibandet några gånger även om jag aldrig kom överrens med det riktigt.
På första generationen (som jag hade) var bandbredden 21mm. Jag har dock för mig att den justerades till ett mer jämnt nummer med den senare generationen, så antingen 20mm eller 22mm. Men detta är inte jag minns säkert så för att vara helt 100 skulle jag rekomendera att du kontrollmäter på din klocka.
Jag bytte alltid själv, man lär sig snabbt. Om du är rädd för repor brukar det vara en bra idé att tejpa med eltejp på baksidan av bandhornet där bandstiften sätts på plats. Banden köpte jag av lite olika tillverkare, googla runt och fråga om du ser något band du är sugen på, de flesta är villiga att hjälpa till här på forumet!Var köper du dina armband? Byter du dom själv?
Är det typ denna du menar? Visst blir klockan även något lättare?Yes, det är 21 mm på den! Certinas egna gummi är riktigt trevligt söker du andra sorts gummi- & läderband är det bara googla tills du hittar något du gillar
Ok! Jag behöver några olika verktyg då väl?Jag bytte alltid själv, man lär sig snabbt. Om du är rädd för repor brukar det vara en bra idé att tejpa med eltejp på baksidan av bandhornet där bandstiften sätts på plats. Banden köpte jag av lite olika tillverkare, googla runt och fråga om du ser något band du är sugen på, de flesta är villiga att hjälpa till här på forumet!
Jag kan inte tala för användaren ovan, men det var ett liknande jag hade för några år sedan. Mitt var dock randigt i svart och vitt och loggan var gjuten i bandet. Tror att det var detta mer exakt. https://www.klockia.se/silikonarmband-till-certina-c013.407.17.051.01-c603018003Är det typ denna du menar? Visst blir klockan även något lättare?
https://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-powermatic-80-gummiarmband-med-spanne-c603020937
Både ja och nej. Vissa tycker det är enklare om man har ett riktigt bandbytarverktyg. Jag har alltid kört med en schweisisk armékniv, funkar utmärkt för mig.Ok! Jag behöver några olika verktyg då väl?
Yes precis! Jo men det blir denÄr det typ denna du menar? Visst blir klockan även något lättare?
https://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-powermatic-80-gummiarmband-med-spanne-c603020937