• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta armband på SMP

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Äger ingen smp just nu men har tidigare gjort det. Har börjat fundera på SMP igen, kanske den nya modellen.

Men, jag är inte jätte förtjust i armbandet till smp, är det någon som vet om något av omegas andra metallarmband på 20mm passar, tex någon av dessa?
ajunegav.jpg
duvatyza.jpg


Nån som provat?
 

RDFG

Cartier
Jag vet att min speedmasterlänk (som jag tror din övre bild föreställer) inte passar på min SMP. Tråkigt men sant :( Hålen i luggarna sitter inte på samma ställe i förhållande till hålen i länken.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Bilderna är från ofrei.com
Första bilden heter bara omega bracelet. Andra är en seamaster länk som skall passa 2254 den äldre varianten av smp med 1120 verket och svärdvisare. Man tycker väl att den borde passa.?
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Vill minnas att cab hade ett Omega seamaster-gummi till sin SMP(?) men då behövde bandstiften bockas till för att passa.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vill minnas att cab hade ett Omega seamaster-gummi till sin SMP(?) men då behövde bandstiften bockas till för att passa.

Det var Planet Ocean gummi som jag hade på min SMP och det passade inte rakt av iaf.

Bild nummer 2 ska passa på smp, samma länk som sitter på:

smp7c.jpg
 

RDFG

Cartier
Vilken smp är det du menar att det ska passa på? En blå bond eller den äldre med svärdvisare?
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Originalarmbanden på Bond samt svarta med svärdsvisare kan byta plats med varandra utan problem. Tror de har samma boett. Armbandet med ref 1610/930 hör till svärdsvisar-smp (t ex 2264.50, 2254.50).
 
Topp