• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta band på Rolex GMT Master II med keramisk bezel

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Bästa KS:are,
Hur byter jag till ett natostrap på min nya Rolex Gmt Master II?

Har letat runt men inte hittat någon bra info eller DIY. Den äldre GMTn var det ju bara att byta som på submarinern men nya GMTn med keramisk bezel har ju inte dessa hål...

Om någon har tips på hur man gör detta eller med vilket bandbytarverktyg som passar så informera gärna :)

Bästa,
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det finns icke-keramiska som inte har hål heller.

Det du får göra är att du får skaffa ett bandverktyg, föreslagsvis från singularstraps.se. Där använder du "gaffeldelen" till att pilla ut bandstiften på undersidan av endlinksen.

Kolla youtube!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inga konstigheter - använd ett bandstiftsverktyg som passar i urtagen på länken (eller som du vill fula dig; en liten skruvmejsel eller något annat med rätt bredd...), haka ur först ena sidan och sedan den andra. No biggie. Du är en stor påg, du fixar det.

Om du undrar vilka verktyg som passar så använder jag personligen det som kallas "Silver" i shopen. Fast du kan köpa det var du vill. Väljer du ex Bergeon får du faktiskt ännu bättre kvalitet.
 
Topp