• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta batteri i Breitling B-1?

KlasG

Basic
Hej!
Någon som har tips på var man i Stockholm-Uppsala kan få
batteriet bytt i en Breitling B-1?
mvh
Klas

Hej!
Någon som har tips på var man i Stockholm-Uppsala kan få
batteriet bytt i en Breitling B-1?
mvh
Klas
Det finns en miljard packningar i den där. Blev galen på min som aldrig blev tät. Det påverkar väl batteribytet på något sätt, Globen är ett bra förslag annars Time Promotion (om de nu heter det nuförtiden)

Byta batteri i B-1’an gör väl alla som för Breitling eller har gjort det. Om de gör det samma dag är dock tveksamt. Senast bytte jag hos Nymans i Vås och de byter inte packningar med automatik utan då får man nog betala för en täthetsservice. Min var inte tät, konstaterade dom.
Globen byter säkert batteri med egen urmakare men mer tveksam till service, för det går nog klockan till gamla TP.

En modell ökänd för läckage om man monterar bakboettspackning fel vilket ofta händer om man byter batteri hos skomakaren. Viktigt att det utförs av någon med kunskap som åtminstone kan provtrycka den efteråt.

Lämnade in min B1 på Bergströms för några veckor sedan. Fick ett samtal från urmakaren att han var inte behörig att byta batteriet och skickade klockan till Breitling i Sthlm. Det innebär en massa tusenlappar tyvärr men en tät klocka dock. Hoppas på att få tillbaka den om någon vecka eller två...

Lämnade in min B1 på Bergströms för några veckor sedan. Fick ett samtal från urmakaren att han var inte behörig att byta batteriet och skickade klockan till Breitling i Sthlm. Det innebär en massa tusenlappar tyvärr men en tät klocka dock. Hoppas på att få tillbaka den om någon vecka eller två...
Oj auktoriserade men fixar inte att byta batteri.

Tillbaka
Topp