Laddar...
Erikson Urhandel

Byta boett...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 13 oktober 2016.

  1. Airbus
    Trådstartare

    Airbus Y-Wing pilot

    Inlägg:
    681
    Från:
    Stockholm
    Hej,
    Jag har förstått att man kan byta boett på en Rolex till en iofs hög kostnad. Om jag tex. har en sliten SUB från 2000 som dessutom överpolerats under åren och jag då låter byta boett; vad hander då med serienumret? Får den nya samma serienummer eller hur fungerar det? Om inte tappar man ju full set dimensionen?
    Säkert inte den vanligaste åtgärden men någon som vet?
     
  2. Apansson

    Apansson Torpare

    Inlägg:
    7.399
    Jag har för mig, att om du har det gamla certet, så kan du få ett nytt med rätt serienummer. Inte helt 100, men har för mig jag läst det här nånstans.
     
  3. poormans

    poormans X-Wing Pilot

    Inlägg:
    1.683
    Tror tyvärr du får en service boett med ett 4.7-milj serie nr

    Vissa RSC (tror det var RSC i manila och i japan) graverade in det gamla serienumret men det var förr

    Vet ej heller om de fortfarande har 4.7-milj som service serie nr eller bara ett random nr som på de nya klockorna

    vore ingen konstig utveckling med tanke på allt hemlighetsmakeri de kör med
     
  4. M.U

    M.U X-Wing Pilot

    Inlägg:
    1.766
    Har för mig det blir random nr du får på nya boetten, dvs att det inte kommer att matcha med certet!
     
  5. VintageCollector

    VintageCollector Rebel soldier

    Inlägg:
    107
    Har bytt boett på en Oysterquartz för ett gäng år sedan och fick samma nummer på den nya.
     
  6. månljus

    månljus AT-ST driver

    Inlägg:
    1.108
    Från:
    Stockholm
    Läste någon diskussion om det här bara för någon dag sedan, vissa hade fått samma och andra hade fått helt nytt. Så verkar lite oklart vad som gäller.
     
  7. Lage

    Lage Rebel soldier

    Inlägg:
    175
    Hur ser kostnaden ut? Kan det t.ex. vara värt att köpa en sönderpolerad 16710 så billigt som möjligt och låta byta boett och därvidlag få en klocka i toppskick? Ändrat serienr borde vara ett mindre problem på en modern klocka där syftet är att få ett fint bruksexemplar.
     
  8. M.U

    M.U X-Wing Pilot

    Inlägg:
    1.766
    Är den sönderpolerad lär även länken vara det (dvs att det inte kommer se bra ut) och ska du då köpa länk till i toppskick så är du ju uppe i antagligen högre summor än vad du får köpa en grym 16710 för..
     
  9. grabbbbenVetejvad

    grabbbbenVetejvad Stormtrooper

    Inlägg:
    330
    Post gärna en bild på klockan
     
  10. mattias9209

    mattias9209 Ewok

    Inlägg:
    38
    Intresserad, vet någon hur detta gäller på tudor?
     
  11. Davvan

    Davvan C-3PO

    Inlägg:
    5.168
    Från:
    Fettefleur......
    För ca 3 år sedan så hade jag en DJ 16030 på service hos AD. De fick den inte tät pga pitting mellan case och baklock. Blev då erbjuden nytt case och baklock för 14k! Avböjde det.....den blev tät ändå med lite tjockare packningar om jag minns rätt.
     
  12. Airbus
    Trådstartare

    Airbus Y-Wing pilot

    Inlägg:
    681
    Från:
    Stockholm
    Typ 30k verkar det vara för en SUB så nej, inte billigt...
     
  13. JensBP

    JensBP Tie Fighter pilot

    De skinnar oss sinnessvaga klockidioter. 30k är vansinne för en simpel stålboett. Bättre att behålla klockan som den är och dra med frugan på semester istället! :)
     
  14. Sundström

    Sundström X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.629
    Om man istället skulle lasersvetsa den befintliga boetten då? Vad handlar det om för kostnader?
     
  15. mattande

    mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

    Inlägg:
    601
    Från:
    Hälsingland
  16. Niklas

    Niklas X-Wing Pilot

    Inlägg:
    2.554
    Från:
    Stockholm
    mega och Kejsaren gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield