• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta en Hublot black magic mot en BMW 645 ci

MacRulez4ever

Guld
Pledge Member
2-Faktor
En kompis fick erbjudandet att ta en hublot
301.CI.1770.RX Från 2013 i inbyte mot hans BMW 645 ci 04.
Är det en vettig affär , om bilen annonseras ut för 100k ?
Är dålig på nya klockor , kan inget om hublot
Klockan är ej servad, men full set.
Känns inte som om han säljer klockan inom 1 mån c:a så får han 100k i runda slängar ?

Någon som har koll på hublot ?

Nejnejnejnejnejnejnej.

Utan att ha koll på hublot som sådant känns det som en dålig deal. Jag skulle be köparen likvidera klockan själv och därefter betala i likvida medel. På det sättet tar din vän ingen risk och om klockan enligt köparen definitivt är värt den summan gör hen det inte heller.

Cash is king, liksom.

Jag tippade att han får runt 70-80k för klockan kanske , men det är ju service läge också. Så även om servicen inte blir apdyr så känns de som att de är en dålig deal.
Men som sagt kan inget om hublot och allt va de innebär. Ville bara ha kött på benen!

Om den är värd så mycket och förhållandevis lättsåld så kan han väl sälja den först och betala sedan? För mig låter det genast sketchy...

(tror varken priset eller omsättningsmöjligheten till £$ är lika bra som påstås)

Hade aldrig bytt en klocka mot en bil. Speciellt inte en som kommer kosta typ 5000 spänn i månaden bara i driftskostnad :D
Måste vara något lurt med det erbjudandet ;)

Bra idé enbart om din vän kan tänka sig bli sittande med klockan.

Att få sålt en udda sportbil är inte lätt, frågan är om klockan är lättare att kränga? Fördelen med klockan är att han via chrono24 kan annonsera till hela världen, vilket inte är målgruppen för en blocketannons för bilar.

https://www.chrono24.se/hublot/big-...c-carbon-watch-ref-301ci1770rx--id7580332.htm

På amerikanska webbsidor varnar de alltid för att göra klockbyten, ty många scammers använder sig av denna metod då helt andra lagar gäller vid byten, än om man blåser någon genom att inte betala / skicka en tegelsten. Tex tror jag inte man kan hävda "wire fraud" om man får skräpklocka skickat till sig vid ett byte, speciellt inte om det betalas pengar "i mellan" etc. Hur ser det ut med detta i Sverige?

Din vän tar ju en fet risk isåfall.
Även om priset är ungefär ekvivalent, så tar han ju risken att:
1. Bli sittandes med en Hublot som ev. tar lång tid att kränga
2. Upptäcker dolda fel som blir dyra att åtgärda

Hublot tillhör inte storsäljarna på svenska auktioner. Ganska svårsålda i Sverige och att sälja dyra klockor på c24 som privatperson utan tidigare referenser är inte lätt heller.

Jag ser inget principiellt fel eller konstigt i att ta en klocka som inbyte. Visst lät inbytesvärdet lite väl i överkant men det är väl å andra sidan bara att lägga ett motbud. Gällande skick, äkthet, risk för stöldgods etc. så är ju det samma avcheckningslista som vid en vanlig klockaffär.

En kompis fick erbjudandet att ta en hublot
301.CI.1770.RX Från 2013 i inbyte mot hans BMW 645 ci 04.
Är det en vettig affär , om bilen annonseras ut för 100k ?
Är dålig på nya klockor , kan inget om hublot
Klockan är ej servad, men full set.
Känns inte som om han säljer klockan inom 1 mån c:a så får han 100k i runda slängar ?

Någon som har koll på hublot ?
Vad priset är har jag ingen input på men generellt så är det väl en vanlig riskanalys som bör göras. Om den sen visar att det är värt det så är det bara att köra.

slå av 20,000kr på vad klockan kan tänkas säljas för och ta resten cash. då borde det vara en ganska lugn affär.
om det går att köpa en liknande klocka för 80papp så hade jag sagt 50-60,000kr och resten in på kontot! och skulle vara jäkligt noga med äkthet och allt sånt såklart...

Hade det varit en Rolex så hade det varit lugnt, men en Hublot visserligen en grym klocka men inte lättast att avyttra.
Låt snubben sälja klockan och köpa bilen för pengar.
Förutsatt att din kompis inte vill ha en Hublot, glöm ej kolla äktheten!

Tillbaka
Topp