• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta glas på 1680

max

Dancing Queen
Tropic 39 skall passa, men tror att du får skaffa det själv och sedan ta med och bara be din ad att montera

redsub1680proto.jpg


PS en röd meter först utan minutmarkeringar skulle inte sitta helt fel :D
 

max

Dancing Queen
Kan inte svara på vad ad i gbg säger men tex rob brukar försäkra sig om att kunden är medveten om att ett gammalt glas kan läcka, att de inte tar på sig ansvar för sådant osv, går man med på det så är det inga konstigheter, det finns ju inte direkt någon garanti kvar på en 1680 så man sitter ju ändå själv med eventuella problem i knät. Ett piratglas tror jag dock inte de trycker i, då får du nog uppsöka någon icke AD-urmakare :)
 

max

Dancing Queen
T-39an är jäkligt hög, passar inte T-19?

Sorry, T-19 passar tom mkt bättre. Tolkade första posten som att han ville ha så högt som möjligt men läste igen nu och inser att jag läste fel.
T-39 passar men kan vara lite knixiga att få dit då vridring osv kan vara på det berömda eftersom glaset går rakt upp så galet högt.
Båda passar alltså, välj efter tycke och smak :)
 

Ryttaren

Rolex
Bytte till T19 avsett för 5513 på min flinga med datum hos Rob E. De gjorde ett undantag eftersom det var en Tudor. Tror inte de accepterar samma mod på en Rolex.
 
Topp