• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta glas på Seiko Pogue (6139-6002) ?

nocount66

Cartier
Hej, jag tänkte byta glas dels på min Pogue, samt min svägerskas fars Pogue. Vad rekommenderar ni för glas till denna? Helst vill jag ha samma form som jag har nu (hög kant, plant glas), men plexi eller hardlex kvittar. Nån som har erfarenhet av glasköp på ebay och kan rekommendera någon säljare?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köper du plexi blir det annorlunda (har sin charm med iof), mineral ska du ha om det ska vara som original. Swedefreak gjorde ett 1:1 men är tyvärr avliden sedan ett par år ( :( ) men försök få tag i ett sådant, kommer upp på eBay och thewatchsite då och då.
 

nocount66

Cartier
Köper du plexi blir det annorlunda (har sin charm med iof), mineral ska du ha om det ska vara som original. Swedefreak gjorde ett 1:1 men är tyvärr avliden sedan ett par år ( :( ) men försök få tag i ett sådant, kommer upp på eBay och thewatchsite då och då.
Tack för svar. Ja helst ett mineralglas, men om det är svårt att få tag på får det bli plexi. Har lite tidspress gällande svägerskans fars klocka då den måste göras i ordning innan juni :)
 

Ahla77

Cartier
Jag slipade mitt, det såg ut som kom o hjälp mig o dö när jag köpte den, kräver lite tid och tålamod bara. Resultatet blev inte riktigt 100% men sista finishen fixar man med en timme med dremmel, lycka till
IMG_5005.JPG
IMG_5006.JPG
IMG_5007.JPG
IMG_5031.JPG
 
Topp