• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta glas på Seiko

Doncorleone

Cartier
Tjena, ska snygga till min allra första "märkes klocka" och behöver tips på vart i Sthlm man kan lämna in den för att få detta gjort.

Det är en Seiko SND253 som fått va med i sju år och det har givetvis resulterat i massa schyssta hairlines och dings:cigar:

Kom gärna med tips på butiker/AD's!
Sitter du kanske på ett passande glas och kan byta det så hör av dig:)

image.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vafan jag har en identisk sådan Seiko :D dock utan batteri just nu..

Klockmäster är nog som yonsson sa bäst. Annars finns typ Step-in på drottninggatan
 

Doncorleone

Cartier
Fan yonsson tänkte inte på Klockmaster..dom ligger ju bara femton minuter en kvart hemifrån :cigar:

De va som tusan! har köpt Läder från hirsch men saknar bara nytt glas AdamST

Tack för tipsen men step in verkar på er inte va särskilt jättebra så börjar med att kolla med KM i Globen!
 

Doncorleone

Cartier
+1 på det, eller nåja, min är blå;

http://image.rakuten.co.jp/star-mart/cabinet/seiko/snd255p1-01.jpg

Jag gillar faktiskt min, men sekundvisaren står inte riktigt rakt upp mot klockan tolv, det gör mig tokig!

Kul att vi är flera som sitter på den modellen:)
Ja dom är skitbra! Jag fick min när jag va 16 och hade den varje dag genom gymnasiet i diverse bilverkstäder och otrevliga miljöer. Stryk som fan fick den men den överlevde och är riktigt sliten med repor och sånt men snygg.
 

rogart-63

Patek
Kul att vi är flera som sitter på den modellen:)
Ja dom är skitbra! Jag fick min när jag va 16 och hade den varje dag genom gymnasiet i diverse bilverkstäder och otrevliga miljöer. Stryk som fan fick den men den överlevde och är riktigt sliten med repor och sånt men snygg.
Det är lätt fixat. Finns nån video om hur man gör på Youtube. Tror man drar ut kronan och trycker fram visaren med övre knappen.
+1 på det, eller nåja, min är blå;

http://image.rakuten.co.jp/star-mart/cabinet/seiko/snd255p1-01.jpg

Jag gillar faktiskt min, men sekundvisaren står inte riktigt rakt upp mot klockan tolv, det gör mig tokig!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Livar upp den här tråden; vad kostar det att byta glas på en Seiko? Behöver såklart inget exakt pris men i vilken härad ligger det?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Var precis inne på Rydbergs i Helsingborg och fick ett pris på "minst 1500:-" - med tanke på att klockan kostade runt det så hoppade jag det...
 
Topp