• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta glas på Tissot Seastar 35mm

nahoj

Basic
Hej!

Hade tänkt börja min karriär som hobbyockfixare med att byta glas på min Tissot Seastar 35mm.
Hur ska jag tänka om jag nu vill köpa ett plexiglas på tradera?
Är det svårt att byta glas själv?

Som ni förstår är jag HELT nybörjare på detta!

Bilagor

• IMG_0372.JPG
    IMG_0372.JPG
    295.7 KB · Visningar: 12
  • IMG_0373.JPG
    IMG_0373.JPG
    256.5 KB · Visningar: 12
Hej!

Hade tänkt börja min karriär som hobbyockfixare med att byta glas på min Tissot Seastar 35mm.
Hur ska jag tänka om jag nu vill köpa ett plexiglas på tradera?
Är det svårt att byta glas själv?

Som ni förstår är jag HELT nybörjare på detta!
En fråga, var hittar du klockglas på Tradera? hittar bara blandade glas i olika loter.

Tror det blir svårt att hitta ett glas på Tradera, kolla på ebay och kanske en glaspress. Du måste också mäta glaset precis.

Kan du få ut glaset kan du ta med det till en uris och köpa ett nytt, kan finnas någon här som har, Ebay, cousins.uk, mät det om du ska skicka efter, verktyg är alltid bra att ha, sök här efter glasbyte m m, Googla på watch glass/crystal replacement. Lycka till.

Tack för alla svar. Då har jag nog missförstått, de glas som säljs på tradera måste jag ha en glaspress för att använda alltså?

Tack för alla svar. Då har jag nog missförstått, de glas som säljs på tradera måste jag ha en glaspress för att använda alltså?
Både ja och nej, glasen som säljs på Tradera är oftast något som privatpersoner kommit över på något sätt, glaspress är bra att ha men ibland räcker det med tummarna:) men ska man börja meka så är glaspress nästan ett måste, bra till att stänga bakboetter, trycka dit glas/vridringar, även glaslyft, men som sagt kolla trådar på KS om verktyg m m, och Googla.

Kul! Leta dig in till tips och trix tråden där finns en hel del matnyttigt! Där går även bra att ställa frågor :)

Tillbaka
Topp