• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta GMT mot Milgauss. Dumt eller smart?

Funderar på att byta min GMT nippledial mot en vit Milgauss. Är det särskilt smart.
Jag velar som fan men jag tänker att Milgaussen kanske passar bättre i solen på stranden där jag tänker befinna mig hela vintern. Vad tycker ni?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är en svart TT gmt du har? Byt! Har du inget mot tjockisar är den vita milgaussen riktigt vass! Snyggaste milgaussen och kanske även snyggaste/koolaste moderna Rolexen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle bli galen utan datum.

En annan tanke är att om du nu ska vara borta i värmen under vintern kanske just en GMT är bra att ha för att ha extra koll på tiden här hemma i svedala?
 

DrDre

Patek
Det är väl en smakfråga, båda är ju fina på sitt sätt. Du bör kanske försöka hitta en Milgauss och känna lite på den.

Här kommer några bilder som inspiration
Från i somras
IMAG0427.jpg


IMAG0435-1.jpg


DSC06285.jpg

Lite gamla
IMAG0008.jpg


IMAG0366-1-1.jpg


MilgaussIMAG0276.jpg


IMAG0008.jpg


MinnyaMilgauss.jpg


På sistone har jag dock blivit jäkligt sugen på en svart, så jag har beställt en sådan urtavla. Här är några stulna bilder som gjorde att jag vill prova en svart urtavla
PC-Champthekid-Rolex-Milgauss.jpg


Milgausspastrap3.jpg
 
Jo GMT kan vara bra i utlandet kanske även om 6timmar är lätt att dra av i huvudet. Har en Submariner också, så sportrolle blir jag inte utan om jag byter. Satte på ett gråsvartrandigt nato idag och gillar den lite mer än jag brukar idag.. Svårt val.
Tack för input!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tycker Milgaussen är schyst bortsett från sekundvisaren. Den är ju väldigt speciell vilket kan vara trevligt men i det här fallet flyger det inte.

Sen är det ju som sagt inte speciellt svårt att dra bort sex timmar om man behärskar lågstadiematte. Gmt-funktionen är för mig helt onödig men lite småball.
 

DrDre

Patek
Fryken skrev:
Tycker Milgaussen är schyst bortsett från sekundvisaren. Den är ju väldigt speciell vilket kan vara trevligt men i det här fallet flyger det inte.

Jag tror att du delar den uppfattningen med rätt många. Personligen gillar jag den. Inte för att den i någon sorts objektiv mening är vackar, utan mer för att den är en rätt kul återkoppling till Milgaussens historia. Här kommer inspirationen ifrån:

Milgauss-Ref_-6541-Full-Steel.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tokgillade Milgaussen till dess att jag upptäckte den där satans sekundvisaren... skulle störa mig å det grövsta på att titta ner på den 100 ggr per dag. Men å andra sidan går det väl att byta sekundvisare om man tycker den är lika gräslig som jag (och Fryken) gör :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Tycker Milgaussen är schyst bortsett från sekundvisaren. Den är ju väldigt speciell vilket kan vara trevligt men i det här fallet flyger det inte.

Sen är det ju som sagt inte speciellt svårt att dra bort sex timmar om man behärskar lågstadiematte. Gmt-funktionen är för mig helt onödig men lite småball.


Jag tycker just att Milgaussen är cool just för sekundvisaren. Men om jag skulle ha en skulle det bli den med grönt glas!
 

mace

Cartier
2-Faktor
Notera att den svarta skiljer sig från den vita och GVn med att den inte har 5, 10, 15 etc utskrivet på tavlan. Sjukt mkt cleanare imho.
 

Josef B

Bestraffaren
Milgaussen är en jävligt elegant och sportig klocka, och passar för både kostym, casual och sport. Gillar skarpt sekundvisaren och även den med grönt glas! Det blir helt enkelt inte fel!
GMT är ändå GMT, och det är verkligen INTE fel! :) Nya GMTC kommer troligtvis bli mitt nästa köp :)
 

DrDre

Patek
Spencer66 skrev:
Snårtas skrev:
leben skrev:
Jag tycker just att Milgaussen är cool just för sekundvisaren. Men om jag skulle ha en skulle det bli den med grönt glas!
+1


+1

De vanliga svarta och vita är bara trista och enligt min erfarenhet ganska svåra att omsätta.

Tycker precis tvärtom. Den där gröna grumliga urtavlan funkar inte alls för mig. Har adrig sett någon vettig förklaring till varför man ska ha det. Den var ju väldigt hypad för några år sedan men nu verkar den har kallnat.
 

F-L-P

Panerai
DrDre skrev:
Tycker precis tvärtom. Den där gröna grumliga urtavlan funkar inte alls för mig. Har adrig sett någon vettig förklaring till varför man ska ha det. Den var ju väldigt hypad för några år sedan men nu verkar den har kallnat.

En vit milgauss med ett ABP strap, brunt med orange söm och anpassat till boetten. Min drömklocka just nu...
 
Det blir ingen Milgauss denna gången. Av olika anledningar. Sista komentaren om rosa pikétröjor, där bestämde jag mig definitivt... Tack alla för hjälpen :)
 

Josef B

Bestraffaren
vekktah skrev:
Josef B skrev:
vekktah skrev:
Den svarta är mycket fin tycker jag. Den vita tavlan kräver en speciell bärare enligt mig.

Hur speciell ska bäraren vara? :)

Hehe, lite stekig fast på rätt sätt. Vita tavlor för mig är lite som rosa pikétröjor.
Hade själv en vit Explorer ll i somras som jag älskade, men skulle aldrig ha burit den på det mörkare halvåret.

Hehe, jag längtar som fan till sommaren, eller om det blir en solvecka under februari månad :) Då ska ett orange gummi på :) Det fanns inget orange Rubber B till ExpII, men hoppas det finns ett Hirsch med samma kvalitutta som mitt svarta som jag köpte :)

20121102_220650.jpg

IMG_20121120_215457.jpg
 
Topp