• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta insert på Sub från svart till grön

Mic1

Guld
2-Faktor
Trampar säkert på en hel drös med tår nu men hur enkelt är det att få tag på grönt insert till sub och byta själv?

Innan ni tar fram högafflar och facklorna; jag skulle aldrig påstå att det är en riktigt Kermit eller sälja den som så, tycker bara den är snygg. Borde vara lättare än att få tag på en riktigt Kermit?

Kermit har maxi-dial så det skulle ändå inte bli en "Kermit" :)

Har dock inget svar på din fråga.

Menar du förresten på en 16610 eller 116610? Är den 116610 är det ju ett Hulk-insert du ska ha.

Kanske otydligt av mig, är en SubC 2017 så ska ju ha en grön keramisk egentligen bara. Tänkte mest på färgkombinationen som en Kermit och inte en regelrätt sådan

AD's vare sig säljer eller monterar inte en insert som är av fel referens för klockan

får du tag på en lös äkta eller aftermarket insert kan en urmakare hjälpa dig att byta men har för mig att de keramiska inserts är knepigare att byta

Har hört det också och förutsatte AM samt att jag var tvungen att byta själv. Insert för äldre modeller verkar ju hyfsat lätta att få tag på och byta. Hade noll koll gällande keramiska varpå min fråga

För att enklast lyckas med det på egen hand bör man beställa ny bezel med keramisk-insert redan på. Keramiska insertet ska vara ett helvete att få av och på för en lekman och spricker väldigt lätt.

För att enklast lyckas med det på egen hand bör man beställa ny bezel med keramisk-insert redan på. Keramiska insertet ska vara ett helvete att få av och på för en lekman och spricker väldigt lätt.
Skulle centrera bezel på min förra hulk och gick då till Rob E, till min förvåning sa urmakaren att han kunde göra det åt mig men han skulle inte ta ansvar ifall den sprack. Som tur var sprack inte bezeln. Klockan var förövrigt helt ny och under garantin.

Keramisk vridring, ja vad säger man om det egentligen? Jag vill påstå att det är bland det sämre klockindustrin hittat på de senaste åren..
I mina ögon;
Ser klart sämre ut, blaskigt, utan kontrast, typ.
Klarar inte rejäl abuse.
Går knappast byta själv, inte ens urmakarn fixar det..

Fördelen att det inte repas lätt.
MEN, sedan har det vart ett problem med en dykare med ett insert för tvåhundra spänn?

/slut rant.

Keramisk vridring, ja vad säger man om det egentligen? Jag vill påstå att det är bland det sämre klockindustrin hittat på de senaste åren..
I mina ögon;
Ser klart sämre ut, blaskigt, utan kontrast, typ.
Klarar inte rejäl abuse.
Går knappast byta själv, inte ens urmakarn fixar det..

Fördelen att det inte repas lätt.
MEN, sedan har det vart ett problem med en dykare med ett insert för tvåhundra spänn?

/slut rant.
Tycker tvärtom, gillar att det blir mer liv i en keramisk bezel. Den skiftar i färg från becksvart till grå beroende på ljus och ger klockan det där lilla extra. En aluminiumbezel ser bara bra ut fram till första repan och färgen försvinner.

Tillbaka
Topp