• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta JLC mot Frank Muller?

Ceramic

Cartier
Hej,

Har en JLC squadra jag inte helt klarar och bli vän med.
image.jpeg

image.jpeg

Fått ett erbjudande om att byta den mot en Frank Muller 8880 cdt
image.jpeg

image.jpeg


Lik service historik. Relativt likt andrahandsvärde.

Så va gör man?
 

JesperO

Rolex
följ magkänslan och tänk inte så rationellt... riktigt kul med FM, man ser inte många och den kompletterar ju dina andra på ett ypperligt sätt.
 

Ceramic

Cartier
Tack för input :)

Blir nog och flippa. Franck känns roligare.


Köpte JLCn för 32k för ett par veckor sen. Tror jag får runt det för Franck också.
JLC är säkert lite enklare och flippa men just squadra är ju å andra sidan svår med sin size.
Känns som jag i värsta förlorar några tusen och det är ju i förhållande till mycket annat ett billigt nöje :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack för input :)

Blir nog och flippa. Franck känns roligare.


Köpte JLCn för 32k för ett par veckor sen. Tror jag får runt det för Franck också.
JLC är säkert lite enklare och flippa men just squadra är ju å andra sidan svår med sin size.
Känns som jag i värsta förlorar några tusen och det är ju i förhållande till mycket annat ett billigt nöje :)
Tycker du gör helt rätt, Frank Muller är riktigt coolt
 

zeke_varg

Omega
Oj, nu fick jag en till klocka att sukta efter. Gillar skarpt. Annorlunda och riktigt fräsig. Redan scrollat chrono24. Ska kolla med frun om jag kan ta en sväng till Tokyo över dan.
 

Ceramic

Cartier
Oj, nu fick jag en till klocka att sukta efter. Gillar skarpt. Annorlunda och riktigt fräsig. Redan scrollat chrono24. Ska kolla med frun om jag kan ta en sväng till Tokyo över dan.

Kör på :)
Måste erkänna att jag aldrig ens funderat över en Franck fram till igår. Men den överraskar absolut. Bra kvalitets känsla å så där lagom håll käften kaxigt cool :cool::):cigar:

Sånt här gör ju att det värmer lite extra i hjärtat också :happyhappy:
 
Topp