• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta krona i sdgm003

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Hej!
Stod i valet och kvalet mellan sdgm003 och sarx035, valet föll på den förstnämda på grund av dess vackra tavla. Dock så gillar jag kronan bättre på sarx och skulle gärna vilja byta till en sådan. Är det någon som har koll vilken kona som skulle kunna passa samt vart man kan hitta en sådan, kanske kan kronan från sarx passa om jag har tur?

Mvh
Andreas
 

Psykel

Patek
Vore rimligt att SARX-kronan borde passa. Kan inte garantera nåt, dock. Fast personligen skulle jag behålla originalkronan. Äkta onyxinlägg, classy! Tycker dock att SDGM001 är strået vassare, med den vita/silvriga tavlan och blå sekundvisare.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Personligen har jag lite svårt med den cremfärgade sdgm001, tycker att sarx033 faller mig bättre i smaken. Dock tycker jag det blir för mkt kalle anka med de blå visarna och gillat bättre att enbart ha blå sekund som sdgm001. Båda faller dock bort eftersom jag är på span enfter en sbgh001 som för övrigt har blå sekundvisare.
Vad det gäller kronan så kanske det är en vanesak och förtjänar en chans till.

/
Andreas
 

Lekman

Omega
Står själv och väljer mellan SARX035 och SDGM003, även den lite billigare SARB033 är med på sitt hörn.
Vad tror ni, kommer man tröttna på SARX helsvarta urtavla?

Sarx035:
+Snyggare krona
-Tråkigare urtavla

Sdgm003:
+Mer levande tavla
-Enligt mig fulare krona.

Sarb033
+Priset
-Priset


Här är bilder på SARX, SDGM, SARB i samma ordning.
S-SARX035_b_1024x1024.jpg
S-SDGM003_b_1024x1024.jpg

s_sarb033h_1024x1024.jpeg
 

SSL

Audemars
Ja jag såg precis några bilder med sarxen på armen. Den är rätt stor faktiskt. 40.8 enligt Seiko själva. Jag är dock ganska lång (191) så tror kanske det kommer bli ok ändå. Den är ju ruggigt snygg


Är nog en smaksak också, samt är lug till lug viktigt också hur den sitter o känns.
 

SSL

Audemars
yes. Vad tycker du om urtavlan på SARX kontra SDGM?

Aldrig sett dom irl så svårt att säga. Men har själv en Sarb033 påväg hem från Japan. Inte den snyggaste på bild av dom tre men bäst storlek för mig. Samt att den blivit hyllad oändliga gånger så bara måste testa den.
 

Lekman

Omega
Aldrig sett dom irl så svårt att säga. Men har själv en Sarb033 påväg hem från Japan. Inte den snyggaste på bild av dom tre men bäst storlek för mig. Samt att den blivit hyllad oändliga gånger så bara måste testa den.
Håller helt klart med om att bilden jag länkade inte gör den rättvisa. Jag har endast sett sarben irl och den är oerhört fin, tro mej den ser bättre ut än på bilden!
Storleken är det som gäckar mej. Precis som du sa så hade en sarx i 39mm varit perfekt!
 
  • Like
Reactions: SSL
Topp