• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta safirglas Rolex GMT 16700

Dt250

Guld
Paneristi
4929FAEB-8C17-46BB-B62A-6ABC29C68493.png
Då var det dags för den första rådfrågan. Förstår om några av Er inte orkar svara men om det finns någon som har lite kraft kvar inför långhelgen så är ingen gladare än jag. Haft min 16700 sen den var ny dvs köpte den 1991 på Rob Engström. Har servat den någon gång men tänkte att nu var det dags, hade räknat med ca 6000 men det blev värre. Nu till frågan har en liten nagg i safirglaset, jag vill behålla klockan så orginal som möjligt ingen polering etc. De andra delarna de vill byta är väl inte mycket att orda om ? Men glaset kan jag väl hoppa över och spara 2200 ?

Tycker att det var ett föredömligt och tydligt kostnadsförslag. Glaset är väl en kosmetisk fråga då det är märkt som valfritt och således inte påverkar klockans täthet. Det är således en smakfråga om det är värt 2200 kr för att bli av med en nagg. Klockan är köpt 91 och servad vid något tillfälle, när? Klokt att avstå polering och personligen skulle jag låta naggen vara kvar då det är karaktär...
Härligt att du haft den sedan ny, behåll den!

Tycker att det var ett föredömligt och tydligt kostnadsförslag. Glaset är väl en kosmetisk fråga då det är märkt som valfritt och således inte påverkar klockans täthet. Det är således en smakfråga om det är värt 2200 kr för att bli av med en nagg. Klockan är köpt 91 och servad vid något tillfälle, när? Klokt att avstå polering och personligen skulle jag låta naggen vara kvar då det är karaktär...
Härligt att du haft den sedan ny, behåll den!
Tack då tycker vi lika.

Har själv en 16700 med nagg i glaset men behöll det vi service 2014 och har inte ångrat mig.

Håller med föregående talare. Föredömlig offert - hoppa glasbyte!

Jag önskar ofta att jag börjat med klockor tidigare då jag endast har ett ur som jag haft många år, köpt nytt och burit så det blivit sådär skönt slitet.
Jag tycker klockor man slitit in själv är svårslagna på de flesta vis och jag skulle behålla så mycket som möjligt vid en service. Behåll därför glaset, byt det enbart om det går sönder på riktigt och jag hoppas du behåller klockan för evigt :)

Tillbaka
Topp