• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta seamaster mot Breitling superocean 42

Har fått ett erbjudande att byta min ca 4 månader seamaster 300 Ceramic mot en ett år gammal superocean 42 lmt edition blue plus 1500 mitt håll, den kommer på blått gummi! Är det ett fair byte eller borde jag tacka nej?
 

Lage

Omega
Har fått ett erbjudande att byta min ca 4 månader seamaster 300 Ceramic mot en ett år gammal superocean 42 lmt edition blue plus 1500 mitt håll, den kommer på blått gummi! Är det ett fair byte eller borde jag tacka nej?

Med den formuleringen låter det som att du vill ha klockan i fråga och bara undrar om värderingen är korrekt. Båda är initialt prutbara med kraftigt sänkta andrahandsvärden. Kör om du vill ha klockan.
 
Med den formuleringen låter det som att du vill ha klockan i fråga och bara undrar om värderingen är korrekt. Båda är initialt prutbara med kraftigt sänkta andrahandsvärden. Kör om du vill ha klockan.

Det räcker klockan är en månad gammal så har du tappat 8000, frågan är bara hur mkt jag tappar om jag väntar med att sälja klockan och behåller den ett år?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det räcker klockan är en månad gammal så har du tappat 8000, frågan är bara hur mkt jag tappar om jag väntar med att sälja klockan och behåller den ett år?
Beror ju på om du tänker slakta den eller inte, men är den fortfarande under garanti och du är rädd om den så tror jag inte du behöver oroa dig för värdetappet. Det uppstod när du drog kortet.
 

Lage

Omega
Det räcker klockan är en månad gammal så har du tappat 8000, frågan är bara hur mkt jag tappar om jag väntar med att sälja klockan och behåller den ett år?

Precis som yonsson skriver är det initiala värdetappet det väsentliga. Därefter handlar det bara om vilken klocka som du vill ha. Jag hade behållit omegan men det är en subjektiv estetisk och lite snobbig värdering. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det räcker klockan är en månad gammal så har du tappat 8000, frågan är bara hur mkt jag tappar om jag väntar med att sälja klockan och behåller den ett år?

jag tror tappet är större..några nya SMP har väl gått för runt 20 o tom under här den senaste tiden..dock lär den inte tappa mer efter ett år
 

Oli

Omega
2-Faktor
Bra att du inte bytte. Inte värt det utan länk på breitlingen. Kostar ju nästan som en ny klocka bara med länken. Annars är båda jättefina klockor.
 
Topp