• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta siffror på urtavlan

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hej! Jag skulle vilja modda min klocka med att ta bort siffrorna och sätta dit enbart "streck" för tidsindikatorer. Vad kostar det ungefär om man skulle lämna in den? Det är en relativt ny Certina.

Mvh
Mangbang
 
Skulle kollat på att hitta en annan urtavla istället. Det är utan tvekan möjligt att göra det, men det är ett jefla pilljobb och sen ska man hitta index som passar i hålen på urtavlan, och dessa ska man hitta att köpa lösa. Så min idé vore att hitta en urtavla med det du söker. Är du någerlunda händig och har rätt verktyg kan du nog lätt byta urtavlan själv, annars finns det folk här som tex McGyver som säkert skulle kunna göra det för en liten summa.

Vad är det för certina? så kan vi se om vi kan hitta något!
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Skulle kollat på att hitta en annan urtavla istället. Det är utan tvekan möjligt att göra det, men det är ett jefla pilljobb och sen ska man hitta index som passar i hålen på urtavlan, och dessa ska man hitta att köpa lösa. Så min idé vore att hitta en urtavla med det du söker. Är du någerlunda händig och har rätt verktyg kan du nog lätt byta urtavlan själv, annars finns det folk här som tex McGyver som säkert skulle kunna göra det för en liten summa.

Vad är det för certina? så kan vi se om vi kan hitta något!

Tack för svar. Det är en DS Podium

search
 
Jag tänkte nog lämna in den på stan. Uppfattning om kostnad att byta urtavla till en mer "ren" version?
Problemet jag ser är att det inte verkar finnas andra än originaltavlor, och där verkar det inte finnas någon utan nummerindex. Kan inte ens hitta en originaltavla till salu.

Om jag var du, och tvunget skulle få det gjort skulle jag gått till en Certina AD och sett vad de kan göra, det händer ju att index försvinner och måste ersättas, och kanske passar "stavindexen" även hålbilden för nummerindexten och då går att byta. Dock tror jag det kommer kosta mer att göra än det smakar. Kan tyvärr inte ge en prisidé.
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Problemet jag ser är att det inte verkar finnas andra än originaltavlor, och där verkar det inte finnas någon utan nummerindex. Kan inte ens hitta en originaltavla till salu.

Om jag var du, och tvunget skulle få det gjort skulle jag gått till en Certina AD och sett vad de kan göra, det händer ju att index försvinner och måste ersättas, och kanske passar "stavindexen" även hålbilden för nummerindexten och då går att byta. Dock tror jag det kommer kosta mer att göra än det smakar. Kan tyvärr inte ge en prisidé.

Tack för tipset!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag skulle nog sökt efter en annan klocka som redan har det index du söker... Finns det inte ersättningstavlor som passar, tror jag inte att det blir ekonomiskt försvarbart att lämna in tavlan för moddning!
 
Topp