• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta till mjuk rem?

Jimmy-80

Breitling
Hej,

Jag har köpt hem en Casio Collection Retro B640WB-1BEF enligt följande :

1160256.jpg


Själva huset känns lagom litet men jag gillar inte alls armbandet, särskilt inte baksidan där det är ganska smalt. Frågan är nu om det vara en idé att byta ut armbandet mot ett annat, tjockare? Gärna då i något mjukare material ex gummi som G-Shock. Var tror ni om det?

Jag är mätt att själva fästet är ca 170 mm brett och efter en kort googling så verkar de flesta band börja på 190mm?

  1. Finns det gummirem som passar denna klocka? Och isåfall, var bör jag leta?
  2. Tror ni att bredare gummirem kan passa denna klocka? För mig hade remmen gärna fått vara jämnbred jämfört med den som sitter där idag som är bredast vid huset.
  3. Stämmer det att man får ge 200-300 kr för en sådan rem?
 

Jimmy-80

Breitling
Tack för länken, de verkar ju allt där och inte särskilt dyrt ihäller. Problemet är väll att man oftast vill kunna skicka tillbaka om man inte gillar.

hmm, såg att denna klocka säljs utan metallrem för ca 400 kr, dock inte negativ skärm. Får fundera på detta.
 
Topp