• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Byta urtavla på Rolex Sub 1680?

Urza

Basic
Hej alla

Jag överväger att byta urtavla på min älskade submariner 1680. Min är från 1987 och den jag sneglar på är sent 70-tal (Submariner står i rött och ringarna är större) Är det någon som vet huruvida dimensionerna på en #1680 varit identiska hela tiden den släppts? Tycker ju att så borde vara fallet, men om någon kan bekräfta eller dementera vore det toppen.

Sakkunskaper i frågan uppskattas. Blasfemibeskyllningar eller moraliskt stöd i den kontroversiella bytesfrågan uppskattas också (om ingen admin anser det vara off-topic)

IMG_8434_SnapseedCopy.jpeg

Hej alla

Jag överväger att byta urtavla på min älskade submariner 1680. Min är från 1987 och den jag sneglar på är sent 70-tal (Submariner står i rött och ringarna är större) Är det någon som vet huruvida dimensionerna på en #1680 varit identiska hela tiden den släppts? Tycker ju att så borde vara fallet, men om någon kan bekräfta eller dementera vore det toppen.

Sakkunskaper i frågan uppskattas. Blasfemibeskyllningar eller moraliskt stöd i den kontroversiella bytesfrågan uppskattas också (om ingen admin anser det vara off-topic)

IMG_8434_SnapseedCopy.jpeg
Du kan inte sätta in en tavla från 1680 i en 16800.

Du kan inte sätta in en tavla från 1680 i en 16800.
Damn. Bra spanat, mycket riktigt är det ingen 1680 jag har. Men det var ju fasen att de inte hade samma boett. Har redan hunnit beställa tavlan så jag får hoppas att det är något som ökar i värde över tid + ta fram och njuta av den ibland :D

Damn. Bra spanat, mycket riktigt är det ingen 1680 jag har. Men det var ju fasen att de inte hade samma boett. Har redan hunnit beställa tavlan så jag får hoppas att det är något som ökar i värde över tid + ta fram och njuta av den ibland :D
Är dyrare att köpa äkta tavla separat än att köpa rätt från början. Hoppas du inte köpte en falsk tavla.

16800 kom med matt tavla och målade index, klart mer vintage än moderna du har. Min bror har en sådan.

Tillbaka
Topp