• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta urtavla Rolex OP1500?

fredtiger

Cartier
Är det dyrt/svårt att byta urtavla på en Rolex OP1500? Det är min frus klocka men jag är lite sugen på att testa en ljus tavla efter att ha sett Danielles DJ med rosa NATO. Är det en dyr/svår operation att byta tavla och är själva tavlan dyr?

U79EqNV.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
kolla in VRF, kommer upp tavlor till försäljning titt som tätt. Bytet hade jag däremot aldrig gjort själv
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svårt är det inte, men för 500:- kan man lika gärna lämna till urmakare istället för att göra det själv på en dyr klocka.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är det någon som vet någon sida som visar de tavlor som går att köpa begagnat? Eller kan allt köpas? I mitt fall gäller det DJ 16030.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Är det någon som vet någon sida som visar de tavlor som går att köpa begagnat? Eller kan allt köpas? I mitt fall gäller det DJ 16030.

De har en katalog på Rob som du får kika i. Finns ett aber i detta, du får bara köpa en tavla som passar din referens. Dvs, du får inte köpa en modern DJ-tavla och sätta in i din äldre DJ...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
De har en katalog på Rob som du får kika i. Finns ett aber i detta, du får bara köpa en tavla som passar din referens. Dvs, du får inte köpa en modern DJ-tavla och sätta in i din äldre DJ...
Ok. Tycker fortfarande att en vit tavla med sträckindex vore fräscht...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Gillar dom smala. Iofs så är bilden i ditt inlägg en lady, tror jag, så dom ser lite väl feta ut.
 

fredtiger

Cartier
kolla in VRF, kommer upp tavlor till försäljning titt som tätt. Bytet hade jag däremot aldrig gjort själv
Perfekt, leta urtavla skulle jag eventuellt klara ut. Angående ett byte så känner jag mig knappt byxad att byta NATO på mina klockor... så urtavlan lämnar jag ifred! :happyhappy:


Borde inte vara svårare än andra Rolex, bytte tavla på min Exp 2, det kostade 500:- på Rob E, dom gjorde de på en gång och det tog en knapp timme.
Kanon!

Svårt är det inte, men för 500:- kan man lika gärna lämna till urmakare istället för att göra det själv på en dyr klocka.

Se svar ovan!

Tack alla för bra input!
 
Topp