• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta urverk seiko miniturtle

Spelepojk

Breitling
Väntar fortfarande på urverk och div. Verktyg... men skaffade mig en annan klocka så länge... en glycine combat pepsi!
-vilken klocka! Kopplade in den på timegraphern : 0.0 beaterror, 328grader amplitude, och gick 4s för fort på 5 dagar!!
Kvaliteten verkar vara mycket bra! -Verkar vara bättre än seiko..... eller?
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Funderar på urverksbyte och tänkte denna tråd kunde vara lämplig plats att ställa mina noobfrågor på!
Klockan är en skx779 1:a generation monster och jag vill byta urverk primärt för att komma åt hack och handuppdragning, sekundärt på grund av tilltagande ålder på klocka/verk..
Vad mer än själva verket behöver jag köpa?
Distans, krona?
Vill göra iordning klockan då den är tänkt att bli en keeper så funderar om det kan vara värt att lägga extra slanten för ett 4r15/6r15 eller motsvarande? Istället för ett nh36 då..
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Funderar på urverksbyte och tänkte denna tråd kunde vara lämplig plats att ställa mina noobfrågor på!
Klockan är en skx779 1:a generation monster och jag vill byta urverk primärt för att komma åt hack och handuppdragning, sekundärt på grund av tilltagande ålder på klocka/verk..
Vad mer än själva verket behöver jag köpa?
Distans, krona?
Vill göra iordning klockan då den är tänkt att bli en keeper så funderar om det kan vara värt att lägga extra slanten för ett 4r15/6r15 eller motsvarande? Istället för ett nh36 då..

Man flyttar lämpligen över distansringen från det gamla verket. Samma med dag/datumskivor. Så ett urverk och en krona.
Köp förslagsvis ett verk med dagvisning då de du nämner bara har datum. Ingen skillnad i performance på 4R och NH bara märkningen och den syns ju aldrig om man har en solid baksida. 🤷‍♂️
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Man flyttar lämpligen över distansringen från det gamla verket. Samma med dag/datumskivor. Så ett urverk och en krona.
Köp förslagsvis ett verk med dagvisning då de du nämner bara har datum. Ingen skillnad i performance på 4R och NH bara märkningen och den syns ju aldrig om man har en solid baksida. 🤷‍♂️
Tack då blev jag lite klokare! 😀👍
 

Spelepojk

Breitling
Nu lyckades jag äntligen byta urverk! Det mesta gick ganska enkelt o bra, förutom att sätta tillbaks sekundvisaren!! Riktigt svårt, men till slut satt den på plats! Satte upp klockan i timegraphern, och det ser fint ut!
 

Spelepojk

Breitling
717A9308-24D8-4605-9310-BAFB0B531C7F.jpeg
 
Topp