• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byte Frederique Constant mot en Tag Heuer Monaco?

Hej
Har en fundering och ser om det är några rutinerade rävar därute som kan ha åsikter. Jag är ägare av en Frederique Constant Vintage Rally Limited edition och funderar nu på att byta denna mot en Tag Heuer Monaco, Cal 6(ETA 2895-2). Min klocka är från 2013 och är fint skick och har alla papper medan Tagen är från 2007 och saknar cert men har värderingsintyg från Kaplan samt är i fint skick. Båda klockorna ligger på samma listpris ungefär vad jag förstått. Är Tagen mer eftertraktad på andrahandsmarknaden så det motiverar ett rakt byte eller borde det bli pengar emellan och i så fall åt vilket håll? Om jag inte byter vad är ett ungefärligt rimligt pris om man betalar cash? Fick hjälp senast i detta forumet så jag sätter min tilltro igen :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det är väl ett val som du själv måste avgöra.
Att TH´n är från 2007 tyder väl på att det borde vara dags för service ganska omgående (om du inte har bevis på att en sådan är gjord relativt nyligen).
Annars måste jag säga att själv jag gillar utseendet på Monacon framför FC´n och skulle troligtvis funderat på ett byte rakt av. Om det är penningmässigt är motiverat har jag ingen aning om.
 
Tycker precis som du att Monacon är finare (även att jag inte är missnöjd idag) Servicen gjordes för 6 månader sedan. Såklart känslan som får avgöra, kollar lite bara så man inte gör bort sig för mycket ekonomiskt så det blir en rättvis deal
 
Topp