• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad BYTEN? Certina DS PH200M ref. 5801-117

virrooo

Guld
2-Faktor
Pris
29000 SEK
Returpolicy
Ja inom 24h från att den hämtats ut från posten
Bilder Skickat
  1. Ja
Lägger ut min fina DS-dykare trots burop från flera håll ;) Varför? För jag ska köpa en trist semimodern safirrolle (ja, igen @Gummo). Om jag kommer ångra mig? Ja, men det finns medicin för sånt.

Modell: Certina DS PH200M ref. 5801-117
År: Ca 1967
Kaliber: 25-651
Info: En otroligt bra dykare som har alla attributen man (i alla fall jag) vill ha med finvintage. Underbar färg på lysmassan, klarrött hårkors, svärdvisare(!!), stor signerad SKRUVAD krona, en sköldpadda på boettlocket, bakelitinsert - ja en hel massa kul detaljer helt enkelt. Tavlan är skitfin utöver skadan jag nämner längre ner, alla andra märken är på glaset eller damm.
Mått: 39mm exkl, krona, 19mm luggar.
Servicehistorik: Servad av Certinaguru och KSbroder våren 2020
Viktigt: Finns en skada på hårkorsett vid datumrutan. Syns knappt när man bär klockan, men kika på makrobilderna längre ner. Tim- och minutvisaren är förmodligen relumade, notera skadan på timvisaren. Visarna blev säkrade (limmade på baksidan) vid service för att minimera risk för lysmassa som faller av. Datumhjulet är lite ocentrerat. Trycket på hjulet är perfekt. (obs. tagit bort anledningen till varför det är ocentrerat, det finns fler teorier)

Pris: 29000kr skickat med värdefrakt.
Byte: Kan tänka mig hel eller delbyte. Gärna vintage Seikodykare!

Retur om något inte stämmer såklart, men kika gärna på bilderna och fråga frågor så slipper vi skicka fram och tillbaka :)

IMG_0069.JPG

WhatsApp Image 2020-03-03 at 09.54.14.jpeg

IMG_0070.jpg

IMG_0079.jpg
IMG_0076.jpg

IMG_0101.jpg

IMG_0103.jpg
IMG_0102.jpg
IMG_0105.jpg
IMG_0104.jpg
IMG_0107.jpg

Senast ändrad: